گاز ۱۳ دستگاه اجرایی پرمصرف در خراسان رضوی قطع شد
گاز ۱۳ دستگاه اجرایی پرمصرف در خراسان رضوی قطع شد
مدیر بهره برداری شرکت گاز خراسان رضوی گفت: جریان گاز ۱۳ دستگاه اجرایی پرمصرف در خراسان رضوی بدنبال بازدیدهای انجام شده به دلیل مصرف زیاد و عدم توجه به هشدارها قطع شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»فرشید دشتی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۴ هزار بازدید توسط شرکت گاز خراسان رضوی از دستگاه‌های اجرایی در خراسان رضوی انجام و میزان گاز مصرفی آنها پایش و رصد شده است و در همین رابطه گاز ۱۳ دستگاه اجرایی پرمصرف در خراسان رضوی قطع شد.

مدیر بهره برداری شرکت گاز خراسان رضوی بیان کرد: در نیمه دوم آذرماه امسال همچنین ۳۸۰ اخطار قطع گاز برای ادارات خراسان رضوی صادر شده است.

وی ادامه داد: طبق مصوبه هیأت وزیران و دستورالعمل ابلاغی از استانداری خراسان رضوی، همه دستگاه‌های اجرایی، مراکز آموزشی، فرهنگی، ورزشی و عمومی استان خراسان رضوی موظف به رعایت دمای رفاه بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد و خاموشی تجهیزات گرمایشی در خارج از وقت اداری و ایام تعطیل هستند.

دشتی افزود: رعایت دمای ۱۸ درجه در راهروها و ۱۸ تا ۲۱ درجه در اتاق‌ها، فعال کردن تأسیسات گرمایشی یک ساعت قبل از آغاز وقت اداری و خاموش کردن آنها یک ساعت قبل از پایان وقت اداری و استفاده از دستگاه‌های گازسوز استاندارد با برچسب انرژی بالا یعنی B و A از جمله مواردی است که باید رعایت شود.

مدیر بهره برداری شرکت گاز خراسان رضوی افزود: خاموش کردن وسایل گرمایشی در روزهای تعطیل برای ساختمان‌هایی که سیستم حرارت مرکزی ندارند، انجام معاینه فنی همه موتور خانه‌ها توسط شرکت‌های تأیید صلاحیت شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، سرویس و تعمیر دوره‌ای تجهیزات گاز سوز از طریق متخصصان مجاز و نصب سامانه پایش هوشمند موتورخانه به منظور افزایش ضریب ایمنی و بازدهی وسایل گاز سوز از دیگر موارد مهم در مصرف بهینه انرژی به شمار می‌رود.