مصرف بهینه گاز نیازمند فرهنگ‌سازی از مقاطع پایه است
مصرف بهینه گاز نیازمند فرهنگ‌سازی از مقاطع پایه است
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه جایگاه اصلی فرهنگ‌سازی در کشور است، گفت: فرهنگ‌سازی به‌منظور مصرف بهینه از مقاطع پایه و پیش از دبستان باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»به نقل از شرکت ملی گاز ایران، یوسف نوری در دیدار از شرکت پالایش گاز پارسیان به لزوم اصلاح الگوی مصرف گاز در کشور اشاره و اظهار کرد: مصرف سرانه گاز در کشور ما به‌دلیل وفور این نعمت برای هموطنان، بیش از استاندارد جهانی است. از این رو لازم است که در موضوع بهینه‌سازی مصرف اقدام‌های سازنده‌ای انجام شود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سال ۸۸ سیاست‌های اصلاح الگوی مصرف را ابلاغ کردند، افزود: از آن زمان اقدام‌های خوبی از سوی نهادهای مسئول انجام شده که در این خصوص می‌توان به نقش‌آفرینی نهادهای فرهنگی همسو با مأموریت‌های محوله، اشاره کرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کارآمدترین راهکار برای اصلاح رفتار مصرف‌کننده به‌منظور بهینه مصرف کردن، فرهنگ‌سازی است، تصریح کرد: نهاد آموزش و پرورش و به‌طور مشخص مدرسه، جایگاه اصلی فرهنگ‌سازی است. در این باره می‌توان با تمرکز بر فرهنگ‌سازی از پایه در مقاطع ابتدایی و حتی پیش‌ از دبستان، درباره راهکارها و مزیت‌های مصرف بهینه به فرزندان و خانواده‌ها آموزش داد.

نوری با اشاره به لزوم گزارش نشست‌های مشترک برای هم‌افزایی نهادهای مسئول در این عرصه گفت: مسئله بهینه‌سازی مصرف در بعد کلان آن در کتاب‌های آموزش و پرورش تا حد قابل قبولی درج شده، از این رو به نظر می‌رسد در زمینه فرهنگ‌سازی نیازمند اقدام‌های بدیع و خلاقانه‌ای هستیم که باید با همکاری نهادهای ذی‌ربط شکل گیرد.