نیروگاه دوکوهه تا چند روز آینده وارد مدار تولید می‌شود
نیروگاه دوکوهه تا چند روز آینده وارد مدار تولید می‌شود
مجری طرح نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی شرکت برق حرارتی با بیان اینکه نیروگاه کلاس F دوکوهه اندیمشک تا چند روز آینده وارد مدار تولید می‌شود، گفت: همچنین نیروگاه سهند در تابستان آینده و پس از آن نیروگاه ویس در آینده‌ای نزدیک وارد مدار تولید برق کشور خواهد شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  “علیرضا نصراللهی”، مجری طرح نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی شرکت برق حرارتی، با اشاره به احداث نیروگاه های راندمان بالا در صنعت برق، اظهار داشت: احداث نیروگاه های سیکل ترکیبی برنامه ای هوشمندانه از سوی صنعت برق کشور است چراکه امروزه برترین نیروگاه های حرارتی از نظر راندمان، نیروگاه های سیکل ترکیبی بوده و از پیشرفته ترین آنها، نیروگاه های سطح کلاس F هستند.
وی ادامه داد: خوشبختانه امروزه این نیروگاه ها در ایران و توسط جوانان کشورمان طراحی و ساخته شده اند و درحال تولید برق هستند.
نصراللهی در ادامه به احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه کلاس Fدر کشور اشاره و تصریح کرد: این برنامه در قالب دو پروژه ۵ هزار مگاواتی در صنعت برق تعریف شده است که ۵ هزار مگاوات در بخش دولتی و ۵ هزار مگاوات هم توسط بخش خصوصی و با هدایت بخش دولتی احداث خواهد شد.
مجری طرح نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی شرکت برق حرارتی اظهار داشت: بخش اول این قرارداد مربوط به ۸ ساختگاه در غرب بندرعباس(هنگام)، سایت دوکوهه در شهرستان اندیمشک، سایت سهند در شهرستان بناب آذربایجان شرقی و نیروگاه ویس در شمال اهواز است.
وی ادامه داد: همچنین چهار ساختگاه بعدی هم به ترتیب در تهران، اصفهان، بوئین زهرا و لرستان احداث خواهد شد.
​نصراللهی خاطرنشان کرد: در ساختگاه هنگام، دو واحد نیروگاهی کلاس F در مدار تولید هستند که خوشبختانه در تابستان گذشته هر دو واحد به صورت کامل در مدار بودند و در تامین برق شبکه موثر عمل کردند.