۸۰ درصد شبکه برق کردستان اصلاح شد
۸۰ درصد شبکه برق کردستان اصلاح شد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: ۸۰ درصد شبکه برق فشار ضعیف هوایی در مناطق مختلف استان به طور کامل اصلاح و به کابل خودنگهدار تبدیل شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»هیوا لهونیان اظهار کرد: از پنج هزار و ۶۴۸ کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی در استان تاکنون چهار هزار و ۵۰۸ کیلومتر آن به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح مهم با سرعت خوبی در حال اجرا است، یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۹۶۰ کیلومتر شبکه برق فشار ضعیف در استان اصلاح شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان ادامه داد: تاکنون شبکه برق بخش شهری شهرستان‌های دهگلان، دیواندره و مریوان و همچنین بخش شهری و روستایی شهرستان‌های سنندج، کامیاران و سروآباد به طور کامل اصلاح و بهسازی شده است.

لهونیان بیان کرد: از جمله مزایای عمده استفاده از کابل خودنگهدار در شبکه های برق هوایی، می‌توان به افزایش قابلیت اطمینان و پایداری شبکه، کاهش انرژی توزیع نشده به مقدار قابل ملاحظه، افزایش ایمنی به هنگام کار بر روی خطوط و کاهش خسارت ها و ضایعات ناشی از برق گرفتگی، استاندارد سازی شبکه و زیبا سازی مبلمان شهری و روستایی اشاره کرد.

وی افزود: تا پایان سال ۱۴۰۱ بخش عمده ای از شبکه فشار ضعیف برق استان اصلاح، بازمهندسی و به کابل خود نگهدار تبدیل و عاری از شبکه سیم مسی می شود.

در حال حاضر ۷۱۲ هزار مشترک در بخش های خانگی، صنعتی، کشاورزی و اداری از خدمات شرکت برق کردستان برخوردار هستند.

منبع: ایرنا