رونمایی از کنتور آلتراسونیک آب برای اندازه‌گیری دقیق مصرف در بخش شرب
رونمایی از کنتور آلتراسونیک آب برای اندازه‌گیری دقیق مصرف در بخش شرب
نمایشگاه صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران در گام هجدهم خود میزبان شرکت‌های فناور و دانش‌بنیانی است که با ارائه محصولات و دستاوردهای جدید خود در عرصه آب و فاضلاب رونق تازه‌ای به این دوره از نمایشگاه بخشیدند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» حضور فعال و پویای شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله ویژگی‌های متمایز هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران نسبت به دوره‌های پیشین آن است؛ این مهم در آیین افتتاح این دوره از نمایشگاه مورد تاکید “علی‌اکبر محربیان” وزیر نیرو و نیز معاون آب و آبفای وزیر نیرو قرار گرفت.
این نمایشگاه فرصت مغتنمی است تا شرکت‌های فعال در این صنعت دستاوردها و محصولات خود را در معرض بازدید دست‌اندرکاران و متخصصان این صنعت قرار دهند و با در نظر گرفتن روند تقاضای بازار و سمت و سوی رشد این صنعت فعالیت‌ها و نوآوری‌های آتی خود را هدایت کنند.
شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه نسبت به معرفی توانمندی‌ها و محصولات، برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان، ارتباط با تامین کنندگان مواد خام، به‌روزرسانی دانش تخصصی، فرصت جذب سرمایه‌گذار و انعقاد قراردادهای متعدد اقدام می‌کنند.
از جمله ویژگی‌های این دوره از نمایشگاه می‌توان به برگزاری متکی بر ساخت داخل کالاها و حمایت از مجموعه دست‌اندرکاران در حوزه مشاوران، سازندگان و پیمانکاران و سرمایه‌گذاران، ایجاد غرفه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور جهت نقطه اتصال ارتباط موثر با مجموعه دست‌اندرکاران در صنعت، ارتباط با اقدامات انجام شده و رونمایی از طرح‌های دانش بنیان، تشکیل جلسات با بدنه صنعت به منظور اتخاذ برنامه‌های حمایتی، برپایی غرفه ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان با محوریت وزارت نیرو و شرکت ساتکاب با همکاری شرکت مهندسی، تبادل تفاهم‌نامه فی مابین شرکت مهندسی با موسسه تحقیقات و شرکت‌های آب و فاضلاب و شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه به شعار سال‌جاری اشاره کرد.
در این نمایشگاه فضای غرفه‌ای با مساحت ۲۲۰ متر مربع ویژه شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده است که بیش از 16 شرکت دانش بنیان و فناور با همکاری شرکت ساتکاب با سایر شرکت‌های مادر تخصصی از جمله شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور حضور دارند.
علاوه بر مبادله تفاهم‌نامه با شرکت‌های دانش‌بنیان نمایندگان دفتر تحقیقات وزارت نیرو و شرکت مهندسی محل نمایشگاه با مجموعه نمایندگان این شرکت‌ها، جلسات هم‌اندیشی برگزار می‌کنند.
ویژگی طرح‌های دانش بنیان، بهره‌گیری از آخرین فناوری‌ها برای بومی‌سازی در حوزه آب و فاضلاب در جهت مرتفع شدن نیاز طرح‌ها است، در این نمایشگاه مشخصات ۱۲۳ طرح پژوهشی و فناوری با همه مستندات ارائه و از طرح‌های دانش‌بنیان رونمایی می‌شود.
در بزرگترین رخداد صنعتی و تجاری حوزه آب و فاضلاب در کنار امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو با شرکت‌های فناور و استارتاپی، شاهد رونمایی از محصولات نوین این شرکت‌ها با موضوع آب و تاسیسات وابسته به آن هستیم.
پاون در این زمینه در حاشیه نمایشگاه هجدهم صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب با “سعید انصاری” مدیرعامل شرکت تجهیزات صنعتی سیال سنجش گفت‌وگو کرد.
انصاری گفت: با توجه به ضرورت مدیریت مصرف آب در شرایط کم آبی کشور، شرکت ایران انشعاب با همکاری شرکت دانش‌بنیان سیال سنجش اقدام به تولید محصولات جدید در حوزه ساخت و هوشمندسازی کنتورهای آب کرد.
وی افزود: با توجه به اینکه بیش از 90 درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و سهم حوزه‌های دیگر کمتر از 10 درصد است، بر همین اساس پایش میزان مصرف آب در بخش کشاورزی لازم و ضروری به نظر می‌رسد.
مدیرعامل شرکت تجهیزات صنعتی سیال سنجش با اشاره به محصولات جدید این مجموعه با بهره‌مندی از دانش و توان داخلی، ادامه داد: کنتور مکانیکی هوشمند کشاورزی محصول جدید این شرکت است که بر روی چاه‌های کشاورزی نصب می‌شود؛ این کنتور به صورت روزانه میزان مصرف چاه آب را به سامانه مرکزی پایش منابع آب هر استان ارسال می‌کند.
وی اظهار کرد: در حال حاضر 20 درصد از چاه‌های مجاز کشور مجهز به کنتور است و با توجه به ظرفیت تولیدکنندگان این حوزه، تامین و نصب این کنتورهای هوشمند حداقل 15 سال به طول خواهد انجامید. به منظور پیشبرد اقدامات در حوزه تحقق مسئولیت اجتماعی در حوزه آب کشور، کنتورهای آب کشاورزی در اندازه‌های مختلف تولید و روانه بازار خواهد شد.
انصاری در ادامه با اشاره به رونمایی از کنتور آلتراسونیک آب در این دوره از نمایشگاه صنعت آب کشور، اضافه کرد: این کنتور در حوزه محصولات خانگی تولید می‌شود و با قابلیت هوشمندسازی که دارد قادر به قرائت از راه دور(بدون مراجعه مامور قرائت کنتور آب) و اندازه‌گیری میزان مصرف آب با دقت بالا است.