زمینه همکاری بلندمدت ایران و فنلاند در صنعت آب فراهم است
زمینه همکاری بلندمدت ایران و فنلاند در صنعت آب فراهم است
سفیر فنلاند در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به فراهم بودن زمینه‌های همکاری ایران و فنلاند در زمینه آب و دانش مرتبط با آن در بلندمدت، گفت: می‌توان امیدوار بود شرکت‌های فنلاندی در یک افق بلندمدت به لحاظ ارائه دانش و فروش محصولات در زمینه آب و انرژی بازار خوبی در ایران داشته باشند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» “کاری کاهیلوتو” در جریان حضور و بازدید از هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، با اشاره به اینکه کشور فنلاند در زمینه دانش مرتبط با آب در شرایط مطلوبی قرار دارد، گفت: چنانچه محل بحث درباره برقراری تعامل و همکاری بین دو کشور ایران و فنلاند در زمینه انرژی و آب باشد می‌توانم بگویم که زمینه‌های همکاری در این‌باره در بلندمدت فراهم است.
سفیر فنلاند در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تاثیر تحریم‌ها بر روند همکاری‌های دو کشور، افزود: در چنین شرایطی می‌توان امیدوار بود شرکت‌های فنلاندی در یک افق بلندمدت به لحاظ ارائه دانش و فروش محصولات در زمینه آب و انرژی بازار خوبی در ایران داشته باشند.
وی در واکنش به فعالیت و پتانسیل شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان عرصه آب و انرژی در ایران، اظهار کرد: علاقه‌مند هستم درباره ظرفیت‌ها و پتانسیل شرکت‌های استارتاپی و دانش‌بنیان ایران به خصوص در زمینه آب، کشاورزی و مدیریت منابع، اطلاعات بیشتری کسب کنم.
کاهیلوتو یادآور شد: به طور کلی کشور فنلاند در زمینه آب، فاضلاب و جمع آوری آب‌های سطحی از دانش خوبی برخوردار است و معتقدم در بلندمدت می‌توان ارتباطات مطلوب و مثبتی را با ایران در این زمینه برقرار کرد و باید این ارتباطات حفظ شود.
سفیر فنلاند در جمهوری اسلامی ایران به حضور خود در نمایشگاه‌های صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب در کشورهای مختلف اشاره و خاطرنشان کرد: برای نخستین بار است که از نمایشگاه صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران دیدن می‌کنم.