روسیه صادرات گاز به چین را افزایش می‌دهد
روسیه صادرات گاز به چین را افزایش می‌دهد
گازپروم در تاریخ 28 دسامبر رکورد جدیدی برای تحویل گاز به چین از طریق خط لوله قدرت سیبری به ثبت رساند.

به گزارش«نبض انرژی» از راشاتودی، آلکسی میلر، مدیرعامل غول انرژی روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد، گازپروم در تاریخ 28 دسامبر رکورد جدیدی برای تحویل گاز به چین از طریق خط لوله Power of Siberia به ثبت رساند.

میلر گفت، گازپروم عرضه به این کشور آسیایی را در مقایسه با آنچه قبلاً برای دسامبر برنامه ریزی شده بود افزایش داد و تا 18.7 درصد از تعهدات قراردادی روزانه فراتر رفته است.

روسیه گاز چین را از طریق خط لوله Power of Siberia، بخشی از مسیر موسوم به شرق، بر اساس توافقنامه بلندمدت دوجانبه بین دو کشور تامین می‌کند.

این خط لوله بزرگ که انتظار می‌رود تا سال 2025 تکمیل و به طور کامل به بهره برداری برسد، سالانه 38 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی روسیه را از سال 2024 در اختیار چین قرار می‌دهد.

میلر خاطرنشان کرد که در سال جاری مسکو و پکن قرارداد دیگری برای تامین 10 میلیارد متر مکعب از خاور دور روسیه امضا کرده‌اند که صادرات سالانه را به 48 میلیارد متر مکعب می‌رساند. مسیر شرق در دسامبر 2019 راه اندازی شد و اولین خط لوله‌ای بود که گاز روسیه را به چین ‌رساند.

این پروژه بخشی از یک قرارداد 30 ساله 400 میلیارد دلاری است که بین گازپروم روسیه و شرکت ملی نفت چین در ماه می 2014 امضا شد.

منبعک:ایلنا