کشف یک میدان گازی دیگر در دریای سیاه ترکیه
کشف یک میدان گازی دیگر در دریای سیاه ترکیه
رئیس جمهور ترکیه از کشف یک میدان گازی دیگر در قلمرو آبی این کشور در دریای سیاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»به نقل از راشاتودی، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه از کشف یک میدان گازی دیگر در قلمرو این کشور در دریای سیاه خبر داد.

وی گفت: با کشف این میدان حجم ذخایر گازی ترکیه در دریای سیاه به 710 میلیارد مترمکعب رسیده و ارزش آن یک هزار میلیارد دلار برآورد می‌شود.

ترکیه قبلا یک میدان گازی به نام ساکاریا را در دریای سیاه کشف کرده بود که حجم ذخایر گازی این میدان در آخرین به‌روزرسانی از 540 میلیارد مترمکعب به 652 میلیارد مترمکعب افزایش یافته است.

اردوغان گفته؛ ترکیه تاکنون 13 چاه در میدان ساکاریا حفر کرده است.

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین تأکید کرد که یک میدان جدید با حجم ذخایر 58 میلیارد مترمکعبی در نزدیکی همین میدان به تازگی اکتشاف شده است.

وی گفت: با میدان جدید کشف شده بنام جایکوما 1، حجم ذخایر گازی ما در دریای سیاه 170 میلیارد مترمکعب افزایش یافته و به 710 میلیارد مترمکعب رسیده است.

اردوغان افزود: میدان جدید کشف‌شده به میدان ساکاریا متصل خواهد شد و سپس گاز آنها وارد شبکه توزیع ملی این کشور می‌شود.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: میدان ساکاریا بزرگ‌ترین میدان گازی کشف‌شده در دریای سیاه است و گازش از سال آینده وارد مدار توزیع در ترکیه می‌شود.

ترکیه می‌خواهد سالانه 3.5 میلیارد مترمکعب از میدان ساکاریا گاز برداشت کرده و در فاصله 4 سال رقم مذکور را به 15 میلیارد مترمکعب برساند و درواقع یک سوم از نیاز این کشور به گاز را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از این میدان برداشت کند.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع:فارس