آمادگی برای بزرگ‌ترین عملیات سوخت‌رسانی سال
آمادگی برای بزرگ‌ترین عملیات سوخت‌رسانی سال
مناطق سی‌وهفت‌گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران برای بزرگ‌ترین عملیات سوخت‌رسانی کشور و استقبال از مسافران نوروزی آماده شدند.

به گزارش  نبض انرژی، به رسم‌ هر ساله نظارت بر مجاری عرضه و ذخیره‌سازی مناسب فرآورده از چند ماه گذشته در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی آغاز شده و مناطق این شرکت در آمادگی کامل برای سوخت‌رسانی نوروزی به مسافران در نخستین روزهای بهار سال ۹۸ به سر می‌برند؛ اعزام ۶ اکیپ جداگانه به ۶ محور مواصلاتی مهم کشور، کشیک‌های نوروزی در ستاد و مناطق سی‌وهفت‌گانه، آغاز طرح نظارت نوروزی بر عرضه فرآورده‌های نفتی از روز ۲۹ اسفند، نظارت مستمر بر کیفیت فرآورده‌های توزیعی با آزمایش فرآورده‌ها، تامین نفت‌گاز مورد نیاز اتوبوسرانی و کامیون‌ها و تامین مطلوب سوخت مورد نیاز ۶۰ فرودگاه کشور از جمله اقدام‌هایی است که این شرکت برای تامین به‌موقع سوخت مسافران نوروزی به انجام رسانده است و تا روزهای پایانی تعطیلات سال جدید ادامه خواهد یافت. در گزارش پیش رو نگاهی داریم به روند آماده‌سازی امکانات و نیروهای شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به تفکیک هر منطقه.

آمادگی صددرصدی منطقه خراسان رضوی برای استقبال از مسافران نوروزی

علی‌اصغر اصغری، مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی از آمادگی صددرصدی منطقه خراسان رضوی برای استقبال از مسافران نوروزی خبر داد و اعلام کرد: این استان همه ساله در آستانه فرا رسیدن سال جدید، میزبان خیل عظیمی از هموطنان عزیز است.

وی افزود: با نزدیک شدن به ایام نوروز و سال جدید، مشهد مقدس یکی از شلوغ‌ترین شهرهای زیارتی و گردشگری ایران است و از همین رو، منطقه با ۱۲۷ جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی و ۱۳۴ جایگاه عرضه سی‌ان‌جی آماده خدمت‌رسانی به هموطنان عزیز است.

اصغری تاکید کرد: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، ضمن ذخیره مطمئن سوخت در انبارهای نفت، برای اطمینان از آمادگی صددرصدی منطقه بازدیدهای دوره‌ای از جایگاه‌ها به‌صورت فشرده‌تر در این فرصت باقیمانده تا نوروز انجام می‌شود و آمادگی تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی، خرید به‌موقع فرآورده، آماده به کار بودن ژنراتورها و نظافت نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی از جمله مواردی است که بازدید می‌شود.

آمادگی نقاط عرضه سوخت منطقه فارس در ایام تعطیلات نوروز

امیر بنی‌کریمی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس در جلسه هماهنگی مالکان مجاری عرضه سوخت مایع و سی‌ان‌جی بر ارائه خدمات مطلوب در ایام تعطیلات پایان سال و نوروز 98 تاکیدکرد و گفت: با توجه به افزایش ترددها در پایان سال و ایام نوروز، برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم در به‌کارگیری تمامی امکانات و منابع موجود برای آماده‌سازی و تجهیز مجاری عرضه به منظور ارائه خدمات شایسته به مسافران و جلب رضایت مراجعه‌کنندگان صورت گرفته است. وی رعایت نکات ایمنی در مجاری عرضه به‌ویژه در جایگاه‌های سی‌ان‌جی، آراستگی عمومی، تامین به‌موقع فرآورده، نصب شماره تلفن مرکز پاسخگویی و ارتباط با مشتریان ۰۹۶۲۷ –تکریم ارباب رجوع و توجه دقیق به ضوابط ایمنی در تخلیه عرضه فرآورده‌های نفتی را از جمله اقدام‌های انجام شده و موارد مورد توجه در جایگاه‌ها برشمرد.

اجرای طرح نظارت نوروزی در منطقه لرستان

طرح نظارت نوروزی در جایگاه‌های سوخت منطقه لرستان، با هدف کنترل و آماده‌سازی مجاری عرضه سوخت برای استقبال از مسافران نوروزی و جلب رضایت شهروندان، اجرایی شد. پیمان بهرامی، مدیر منطقه لرستان در این باره گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز ۱۳۹۸ و ضرورت آمادگی لازم در ارائه خدمات مناسب به مسافران نوروزی، گروه‌های نظارتی مشترک شرکت، تحت عنوان طرح نظارت نوروزی در تمامی مجاری عرضه استان تشکیل شده است.

وی افزود: کارگروه نظارتی این شرکت به‌طور مستمر تا پایان تعطیلات نوروز ۹۸ عملکرد مجاری عرضه را در ابعاد مختلف فنی، عملیاتی، ایمنی و بهداشتی مورد پایش و نظارت قرار می‌دهند و به‌منظور رفع نواقص و اشکالات احتمالی با ارائه رهنمودهای لازم به متصدیان مجاری عرضه در جهت ارتقای سرویس‌دهی مطلوب تلاش و کوشش خود را به کار خواهند بست.

حضور مستمر مالکان مجاری عرضه سوخت در منطقه هرمزگان

عبدالله احمدی، مدیر منطقه هرمزگان با تأکید بر نقش مؤثر مدیران جایگاه‌های عرضه سوخت در نظارت بر روند سوخت‌رسانی گفت: مهم‌ترین درخواست ما از مالکان مجاری عرضه، حضور مستمر آنان در زمان تخلیه فرآورده و انجام تغییر و تحولات مخازن است.

وی از خدمات زنجیره سوخت‌رسانی از جمله رانندگان زحمتکش نفتکش‌ها، جایگاهداران و کارکنان سوخت‌گیری در جایگاه‌ها قدردانی کرد و افزود: در ایام نوروز هموطنان زیادی مقصد خود را هرمزگان انتخاب خواهند کرد که امید است با سوخت‌رسانی مناسب، سفر خاطره‌انگیزی را برای آنان رقم بزنیم.

جایگاه‌های عرضه و ناوگان حمل‌ونقل اهواز آماده سوخت‌رسانی به مسافران

نعمت‌الله نجفی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز نیز با تقدیر از زحمات تمامی جایگاهداران و ناوگان حمل‌ونقل فرآورده‌های نفتی در توزیع سوخت گفت: وضع ذخیره فرآورده‌های نفتی در منطقه مطلوب است و در ایام نوروز هیچگونه کمبودی بابت سوخت‌رسانی نخواهیم داشت.

وی پیش‌بینی کرد: با توجه به وضعیت مطلوب آب و هوای خوزستان در زمستان امسال، انتظار می‌رود تردد بیشتری نسبت به سال گذشته به این منطقه انجام شود که خوشبختانه برنامه‌ریزی‌های لازم برای حضور و فعالیت مستمر و سوخت رسانی به مسافران انجام شده است.

آمادگی کامل منطقه مرکزی برای پذیرایی از مسافران نوروزی

عبدالله گیتی‌منش، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه استان مرکزی نیز ضمن تاکید بر ارائه خدماتی ایمن در امر سوخت‌رسانی گفت: با تلاش مضاعف در سوخت‌رسانی ایام پایانی سال و تکریم مراجعان به جایگاه‌ها و همچنین توجه هرچه بیشتر به نمازخانه‌های بین راهی، ایام خوبی را برای مسافران نوروزی رقم خواهیم زد.

وی همچنین از مصوبه‌ای برای تامین و خرید به‌موقع سوخت توسط جایگاهداران در ایام نوروز و ایام تعطیل و همکاری بانک ملت برای مبادلات مالی جایگاهداران، نظارت و کنترل مدیران و مالکان جایگاه‌ها بر مسائل بهداشتی و سرویس‌های خدماتی و همچنین تکمیل و تجهیز نمازخانه‌های بین راهی و جنب جایگاه خبر داد و افزود: استفاده از البسه مناسب توسط اپراتورهای هر جایگاه و مراقبت ایمن از تاسیسات و تجهیزات جایگاه‌های سوخت مایع و سی‌ان‌جی در چهارشنبه آخر سال از جمله اقدام‌هایی است که در دستور کار قرار گرفته است.

۴۶ جایگاه‌ عرضه سوخت خراسان شمالی برای سوخت‌رسانی به مسافران آماده شدند

مجتبی شکوری، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی از آمادگی ۴۶ جایگاه بنزین و ۲۹ جایگاه سی‌ان‌جی استان برای تامین سوخت و خدمت‌رسانی به‌موقع به مسافران در ایام تعطیلات نوروز خبر داد.

وی با اشاره به اینکه در طرح نوروزی، تمامی جایگاه‌های سوخت به صورت ۲۴ ساعته آماده خدمات‌رسانی هستند، افزود: کارگروهی برای بازدید از وضعیت جایگاه‌های سوخت، ویژه ایام نوروز در منطقه تشکیل شده تا پس از بازدید، نواقص موجود در اسرع وقت برطرف شود و مشکلی در تعطیلات پیش رو نداشته باشیم که این نظارت‌ها همراه با بررسی و ساماندهی نمازخانه‌ها، نظافت جایگاه‌ها و امکانات رفاهی آنهاست.

آبادان با ۷۰ جایگاه عرضه فرآورده آماده میزبانی مسافران نوروزی

مجاهد سعدی آل کثیر، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان گفت: همزمان با آغاز سفرهای نوروزی، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان با تامین سوخت ۷۰ جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی، آماده میزبانی از مسافران نوروزی است.

آل کثیر ضمن تاکید بر رعایت حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع در جایگاه‌ها افزود: به منظور ارائه خدمات مطلوب و مناسب به همشهریان و مسافران نوروزی، عملیات نظارت بر عرضه مطلوب فرآورده‌های نفتی در جایگاه‌های عرضه سوخت و سی‌ان‌جی منطقه طبق روال همه ساله از اوایل اسفند ماه آغاز شده است.

وی همچنین بر نظافت عمومی جایگاه‌ها، رعایت نکات ایمنی جایگاه‌ها، آمادگی شرکت‌های پشتیبان فنی و سامانه هوشمند سوخت برای ارائه خدمات در ایام تعطیلات پایان سال تأکید کرد و گفت: گشت‌های منظم بازدید با حضور کارشناسان واحدهای کنترل و نظارت، خدمات مهندسی، بهداشت، ایمنی و محیط زیست، سامانه هوشمند و روابط عمومی از جایگاه‌های منطقه انجام خواهد شد.

آمادگی کامل جایگاه‌های عرضه سوخت چهارمحال و بختیاری در استقبال از مسافران نوروزی

جعفر سالاری‌نسب، مدیر شرکت ملی پخش منطقه چهارمحال و بختیاری نیز از تشدید نظارت‌ها و آمادگی کامل جایگاه‌ها در استقبال از مسافران نوروزی خبر داد و گفت: با توجه به تمهیدات و تشدید بازدیدهای به عمل آمده در روزهای پایانی سال، نحوه عملکرد مجاری عرضه بررسی شد و خوشبختانه در عرضه سوخت به گردشگران نوروزی مشکلی نخواهیم داشت.

۶۷ جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان آماده میزبانی از مسافران نوروزی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان گفت: ۶۷ جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان آماده میزبانی از مسافران نوروزی است.

فریدون یاسمی افزود: به منظور ارائه خدمات مطلوب و مناسب به همشهریان و مسافران نوروزی، عملیات نظارت بر عرضه مطلوب فرآورده‌های نفتی در جایگاه‌های عرضه سوخت و سی‌ان‌جی منطقه کردستان از ۱۵ اسفند آغاز شده و الزامی است مالکان جایگاه‌های عرضه نسبت به حضور فعال و کنترل فعالیت جایگاه و ارائه خدمات مطلوب به مراجعان اقدام کنند.

یاسمی به تشکیل گشت‌های منظم بازدید با حضور کارشناسان واحدهای کنترل و نظارت، خدمات مهندسی، بهداشت، ایمنی و محیط زیست، سامانه هوشمند و روابط عمومی از جایگاه‌های استان اشاره و خواستار توجه جدی مالکان به خرید به موقع فرآورده، فعال بودن تمامی دوربین‌ها و تلمبه‌های جایگاه، نظافت نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی جایگاه‌های بین راهی شد.

شاهرود آماده میزبانی از مسافران نوروزی است

در گردهمایی با حضور صاحبان مجاری عرضه سوخت شاهرود، سید محمود طاهری، سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی این منطقه بر لزوم حفظ و ارتقای کیفیت شاخص‌های مورد نظر در بخش‌های ارتباط با مشتریان، تجهیزات، ایمنی و همچنین زیباسازی مجاری عرضه سوخت تاکید کرد.

وی احساس امنیت در زمینه تأمین به موقع سوخت را از رسالت‌های مهم و اصلی شرکت پخش نام برد و از فعالیت مالکان و متصدیان جایگاه‌های سوخت به جهت تعامل و همکاری با منطقه قدردانی کرد.

طاهری همچنین با تاکید بر رعایت شاخص‌های مدنظر در زمینه تامین و توزیع سوخت و آمادگی کامل ناوگان حمل‌ونقل به منظور ارسال فرآورده‌های نفتی از انبارهای نفت تا جایگاه‌های عرضه سوخت، از مدیران و مالکان جایگاه‌ها خواست در روزهای پایانی سال و ایام نوروز همانند گذشته نسبت به تهیه به‌موقع فرآورده، رسیدگی به وضع نظافت و بهداشت جایگاه‌ها و همچنین نمازخانه‌ها توجه بیشتری داشته باشند.

بازدید از مجاری عرضه سوخت استان خراسان جنوبی

قربانعلی مردانی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: بازدید از مجاری عرضه سوخت استان خراسان جنوبی به منظور آمادگی و استقبال از مسافران نوروزی و زائران امام رضا (ع)، از ابتدای اسفند ماه آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه به منظور نظارت مستمر بر فعالیت جایگاه‌های استان، گروه‌های نظارتی مجاری عرضه، کار خود را از ابتدای اسفند ماه آغاز کردند، افزود: با توجه به واقع شدن استان در مسیر زائران امام رضا(ع)، همواره در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز، شاهد حجم بالای مسافران و زائران به این استان هستیم.

مردانی با تاکید بر آمادگی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی و نواحی تابع به منظور خدمت مطلوب به مردم و تامین فرآورده‌های مورد نیاز در تمامی ساعات شبانه‌روز، از نظارت مستمر بر فعالیت تمام جایگاه‌ها در قالب گشت‌های کنترلی (گلگشت نوروزی) در این ایام خبر داد.

افزایش نظارت بر جایگاه‌های عرضه سوخت منطقه زاهدان

مجتبی عسکری، سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان گفت: همزمان با نزدیک شدن به پایان سال و آغاز سفرهای نوروزی، نظارت بر جایگاه‌های عرضه سوخت در منطقه زاهدان افزایش خواهد یافت.

وی بر لزوم آماده به‌کار بودن تجهیزات جایگاه‌ها، خرید به‌موقع، رعایت نکات ایمنی، حضور مالک جایگاه در محل عرضه و تکریم مراجعان در ایام نوروز تاکید کرد.

جایگاهای عرضه سوخت منطقه اردبیل آماده استقبال از مسافران نوروزی

سید حجت مدنی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل نیز در نشستی با اعضای انجمن صنفی جایگاهداران از آمادگی کامل جایگاه‌های استان برای استقبال از مسافران نوروزی خبر داد.

وی گفت: تمهیدات لازم برای رفاه حال مسافران نوروزی اندیشیده شده و تمامی جایگاه‌ها از آمادگی کامل برخوردار هستند و نظارت بر عملکرد جایگاه‌ها و کنترل کمی و کیفی با هدف احراز شرایط مطلوب جایگاه‌ها در حال اجراست.

۱۳۱ جایگاه‌ عرضه سوخت منطقه یزد آماده استقبال از مسافران نوروزی

عبدالرضا انتظاری، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه یزد گفت: ۱۳۱ جایگاه عرضه سوخت منطقه یزد آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی است و برنامه‌ریزی‌های لازم برای تامین و عرضه سوخت مورد نیاز مسافران در ایام تعطیلات نوروز، انجام شده است.

وی تاکید کرد: صاحبان امتیاز مراکز عرضه سوخت مایع و بهره‌برداران جایگاه‌های سی‌ان‌جی منطقه درحال رفع نواقص و استانداردسازی جایگاه‌ها هستند تا سوخت‌رسانی مطلوب به مسافران انجام شود.

آمادگی کامل جایگاه‌های عرضه سوخت منطقه کهگیلویه و بویراحمد در استقبال از مسافران نوروزی

لطف‌الله مسعودی، مدیر منطقه کهگیلویه و بویراحمد شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز اعلام کرد: ۳۱ جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی و ۲۸ جایگاه عرضه سی‌ان‌جی در این منطقه آماده خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی و همشهریان عزیز است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۵۹ جایگاه عرضه سوخت در منطقه آماده خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی و همشهریان عزیز است، اظهار کرد: سامانه ۰۹۶۲۷ آماده دریافت هرگونه سوال، انتقاد و پیشنهاد است، ضمن اینکه نرم‌افزار پمپ‌بنزین‌یاب نیز برای دستیابی آسان و سریع به موقعیت مکانی جایگاه‌های سوخت در سایت منطقه قابل دسترسی و بارگذاری است.

آغاز طرح بازدید نوروزی و کنترل جایگاه‌های عرضه سوخت منطقه ارومیه

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه گفت: طرح نظارت نوروزی بر جایگاه‌های سوخت ارومیه و شهرهای شمالی استان آذربایجان غربی با هدف تامین رفاه گردشگران در تعطیلات نوروزی از نیمه اسفند امسال تا ۱۷ فروردین ۹۸ در سطح ۱۲۶ جایگاه‌ عرضه فرآورده‌های نفتی و سی‌ان‌جی مرکز و شهرهای شمالی استان آذربایجان غربی به منظور بررسی وضعیت کمی و کیفی فرآورده‌های عرضه شده در جایگاه‌ها، وضعیت نمازخانه، سرویس بهداشتی، رعایت نکات ایمنی و بهداشتی و سایر مسائل مربوط به جایگاه‌های سوخت این طرح اجرایی می‌شود.

احمد مجرد افزود: افزون بر بازدیدهای استانی، گروه‌های نظارتی عملیاتی از ستاد تهران نیز در طول تعطیلات نوروزی از جایگاه‌های عرضه فرآورده‌های نفتی استان آذربایجان غربی بازدید و عملکرد منطقه را بررسی خواهند کرد.

آماده‌باش ۱۱۲ جایگاه عرضه سوخت استان همدان برای سوخت‌رسانی در نوروز ۹۸

امین روستایی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان نیز از آمادگی ۱۱۲ جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی مایع و سی‌ان‌جی این منطقه برای تحویل سوخت مورد نیاز میهمانان نوروزی سال ۹۸ خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی لازم برای تأمین و توزیع سوخت مورد نیاز برای سفرهای نوروزی سال ۹۸ انجام شده و با ذخیره‌سازی کافی فرآورده‌های نفتی و نظارت گسترده بر جریان عرضه در جایگاه‌ها بر آنیم که با اجرای طرح‌های مختلف نظارتی، مشکلی در حوزه سوخت‌رسانی در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین حادث نشود.

وی با اشاره به پیش‌بینی تدابیر لازم برای ارائه خدمات بهتر به هموطنان افزود: گروه‌های اعزامی با بازدیدهای روزانه، کنترل کمی و کیفی فرآورده‌ها، دقت و صحت شمارنده‌های تلمبه‌ها را بررسی می‌کنند.

آمادگی کامل منطقه گیلان برای تامین سوخت مسافران نوروزی

علی‌اصغر عباسی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان از آمادگی کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان برای ارائه خدمات به هموطنان و مسافران نوروزی خبر داد و گفت: این منطقه با تعداد ۱۲۲ باب جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی بنزین و نفت‌گاز و یکصد باب جایگاه عرضه فرآورده سی‌ان‌جی (سوخت طبیعی) آماده خدمات‌رسانی به مسافران در ایام تعطیلات نوروزی است.

وی افزود: علاوه بر نظارت‌های دوره‌ای درطی سال، در اسفند ماه هر سال عملیات نظارت بر سوخت‌رسانی مطلوب نوروزی در قالب گشت‌های ویژه بازرسی توسط کارشناسان ذیربط این شرکت انجام می‌شود و این مهم در قالب اکیپ‌های دو نفره از ۱۵ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین ماه سال ۹۸ ادامه خواهد داشت.

عباسی نظارت بر توزیع کمی و کیفی بنزین و سایر فرآورده‌های نفتی برای اطمینان از سوخت‌رسانی مطلوب به مسافران را از مهمترین برنامه‌های اسفند ماه تا نیمه اول فروردین ماه ۹۸ عنوان کرد و افزود: این نظارت‌ها با محوریت ایمنی تجهیزات، سلامت کیفی فرآورده‌ها و تکریم ارباب رجوع از ابتدای اسفند ماه آغاز شده است.

 

  • منبع خبر : شانا