110 لیتر بر ثانیه‌ به ظرفیت تولید آب گرگان اضافه شد|بارش‌های پاییزی کم‌آبی را جبران نمی‌کند
110 لیتر بر ثانیه‌ به ظرفیت تولید آب گرگان اضافه شد|بارش‌های پاییزی کم‌آبی را جبران نمی‌کند
مدیر امور آب و فاضلاب گرگان گفت: در سال جاری ظرفیت تأمین و تولید آب شرب شهر گرگان با افزایش 110 لیتر بر ثانیه‌ای به 1450 لیتر در ثانیه رسیده و این در حالیست که با توجه به افزایش مصرف سرانه آب، برای رفع کمبود آب ساکنان این شهر به 1650 لیتر نیاز است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» “قربان غلامی” با اشاره به کمبود 250 لیتر بر ثانیه‌ای آب در گرگان بیان کرد: بر اساس مطالعات شرکت آب منطقه‌ای گلستان، از سال 1390 تاکنون، این استان افت شدید سطح آب‌های زیرزمینی را تجربه می‌کند و سبب شده طی دو سال اخیر پیامدهای ناشی از کم‌آبی و خشکسالی ملموس‌تر خود را نشان دهد.
وی با بیان اینکه به دلیل متعادل‌سازی شبکه توزیع آب، در بعضی از ساعات شبانه‌روز با افت فشار در سطح شبکه آبرسانی مواجه خواهیم بود، افزود: ۷۰ درصد مشترکان گرگانی به دلیل استفاده از مخازن ذخیره آب با مشکل مواجه نمی‌شوند، و مابقی نیز یا مخزن آب برای منازل خود تهیه نکردند یا در ابتدای زون فشاری آب قرار دارند.
مدیر امور آب و فاضلاب گرگان در پایان توصیه کرد: با توجه به شرایط حاکم و کمبود منابع تامین آب شرب، شهروندان با عمل به مسئولیت اجتماعی خود در حوزه مصرف بهینه آب، ما را در راستای تداوم خدمات‌رسانی مطلوب یاری کنند.