اکتشاف گاز طبیعی ترکیه در دریای سیاه به ۷۱۰ میلیارد مترمکعب رسید
اکتشاف گاز طبیعی ترکیه در دریای سیاه به ۷۱۰ میلیارد مترمکعب رسید
رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد اکتشاف ذخایر جدید گازی در میدان چای‌جوما_۱ با حجم ۵۸ میلیارد مترمکعب، کل حجم اکتشاف گاز این کشور در دریای سیاه را به ۷۱۰ میلیارد مترمکعب رسانده است.

به گزارش«نبض انرژی»به نقل از رویترز، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در روز دوشنبه گفت کل حجم گاز طبیعی که این کشور در دریای سیاه کشف کرده درحال‌حاضر با اکتشاف یک میدان گازی جدید به 710 میلیارد مترمکعب رسیده است.

 اردوغان در سخنرانی خود پس‌از یکی از جلسه‌های مجلس از اکتشاف ذخایر جدید گازی در میدان چای‌جوما_1 با حجم 58 میلیارد مترمکعب خبر داد و گفت حجم میدان گازی ساکاریا هم که قبلاً 540 میلیارد مترمکعب تخمین زده شده بود، حالا به 652 میلیارد مترمکعب رسیده است.

وی با اشاره به حفاری 13 چاه در ساکاریا گفت:«در نتیجه تحلیل داده‌ها 540 میلیارد مترمکعبی را که قبلاً اعلام کرده بودیم، به 652 میلیارد مترمکعب تغییر می‌دهیم».

 رئیس‌جمهور ترکیه اظهار داشت:«با اکتشافات جدید گازی در میدان چای‌جوما، ذخایر گاز ما در دریای سیاه 170 میلیارد مترمکعب افزایش یافته و به 710 میلیارد رسیده است».

 اردوغان ماه گذشته اعلام کرده بود میدان گازی ساکاریا را در 2023 عملیاتی می‌کند. وی در روز دوشنبه گفت ذخایر گازی که جدیداً در چای‌جوما اکتشاف شده به میدان ساکاریا و از آن‌جا به شبکه ملی متصل می‌شود.

 ترکیه ذخایر نفت و گاز اندکی دارد و شدیداً به واردات از روسیه، آذربایجان و ایران و همچنین واردات گاز طبیعی مایع از قطر، آمریکا، نیجریه و الجزایر وابسته است. ترکیه همچنین به‌دنبال منابع هیدروکربن در مدیترانه است که باعث تنش‌های این کشور با یونان و قبرس شده‌است.

منبع:تسنیم