متوسط مصرف بنزین به ۱۰۳.۵ میلیون لیتر در روز رسید
متوسط مصرف بنزین به ۱۰۳.۵ میلیون لیتر در روز رسید
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه "امسال زمستان مصرف بنزین کاهش نیافته و شاهد مصرف بی‌رویه این فرآورده نفتی هستیم"، گفت: متوسط مصرف بنزین در سال جاری از ابتدای سال تا امروز، ۱۰۳.۵ میلیون لیتر در روز بوده است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»علی‌اکبر نژادعلی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: تأمین سوخت مایع برای نیروگاه‌ها و صنایع صورت گرفته تا در زمان‌هایی که مصرف گاز بخش خانگی افزایش می‌یابد و نیاز است که نیروگاه‌ها و صنایع، از سوخت جایگزین استفاده کنند، بدون مشکل از سوخت مایع بهره‌مند باشند و تولید آنها ادامه یابد.

وی افزود: هیچ نگرانی از بابت تأمین سوخت مایع برای صنایع و نیروگاه‌ها وجود ندارد، از ماه‌های گذشته با برنامه‌ریزی‌های دقیق و مدونی که صورت گرفته بود، ارسال سوخت به مخازن ذخیره سوخت مایع برای صنایع و نیروگاه‌ها صورت گرفت و درحال حاضر نیز، بر حسب نیاز روزانه سوخت مایع ارسال می‌شود.

نژادعلی با بیان اینکه “به میزان بیش از 70 درصد مخازن سوخت مایع صنایع، سوخت‌ مایع ذخیره شده است”، گفت: گازوئیلی که در پالایشگاه‌های کشور تولید و توسط مبادی عرضه توزیع می‌شود، تماما فاکتورهای استاندارد را رعایت می‌کند و به‌هیچ وجه گازوئیل غیراستاندار تولید و یا توزیع نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص میزان مصرف بنزین در کشور گفت: متوسط مصرف روزانه بنزین کشور از ابتدای سال تاکنون 103.5 میلیون لیتر در روز بوده و متأسفانه در شرایطی که هرساله در فصل سرما شاهد کاهش مصرف بنزین هستیم، امسال زمستان مصرف بنزین کاهش نیافته و شاهد مصرف بی‌رویه این فرآورده نفتی هستیم.

وی با بیان اینکه “هم‌اکنون مصرف روزانه بنزین بیش از 100 میلیون لیتر است”، خاطرنشان کرد: در تمامی کلانشهرها بنزین با کیفیت یورو 4 عرضه می شود و در تمامی شهرستان‌ها و مراکز استانی که به ما تکلیف شده بنزین با استاندارد یورو 4 توزیع شود، این کار صورت می گیرد.

کمنبع: تسنیم