ذخایر آب سدهای استان اصفهان به 185 میلیون مترمکعب رسید/ میزان پرشدگی سدهای استان 14 درصد است
ذخایر آب سدهای استان اصفهان به 185 میلیون مترمکعب رسید/ میزان پرشدگی سدهای استان 14 درصد است
مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: مجموع ذخیره آب سدهای بزرگ استان اصفهان به 185 میلیون مترمکعب رسید.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  “احسان الله امینی” افزود: ذخیره سد مخزنی زاینده رود با ظرفیت نرمال یک میلیارد و 239 میلیون مترمکعب به 150 میلیون مترمکعب رسیده است.
وی با بیان این که ذخیره آبی سد زاینده رود نسبت به سال گذشته 9 درصد کاهش داشته است، ادامه داد: در مقایسه با بلندمدت (۵۰ سال)، ذخیره آب این سد 75 درصد کاهش یافته است.
مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان به وضعیت سد گلپایگان اشاره کرد و گفت: این سد در حال حاضر 5.97 میلیون مترمکعب آب ذخیره داشته است و حجم آن نسبت به سال گذشته در مدت زمان مشابه 18 درصد افزایش و در مقایسه با بلند مدت 44 درصد کاهش را نشان می‌دهد.
وی افزود: ذخیره سد قره‌آقاچ سمیرم به 62 .17میلیون مترمکعب رسیده است.
امینی با بیان این که ذخیره سد حنای سمیرم امروز به 5.38میلیون مترمکعب رسیده است، تصریح کرد: حجم این سد در مدت مشابه سال گذشته 10 درصد و در مقایسه با بلند مدت 57 درصد کاهش ذخیره آبی دارد.
مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان ادامه داد: سد خمیران در تیران و کرون تاکنون حدود یک میلیون مترمکعب ذخیره آبی داشته و ذخیره این سد نسبت به سال گذشته 41 درصد کاهش داشته است.
امینی افزود: سد باغکل واقع در خوانسار نیز هم اکنون 1.18 میلیون مترمکعب آب دارد و  بر این اساس حجم آبی سد باغکل در مقایسه با سال قبل 34درصد و نسبت به میانگین بلند مدت 2 درصد افزایش نشان می‌دهد.
وی میزان آب ذخیره شده در سد کمانه را 3.08 میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: نسبت به سال گذشته در مدت زمان مشابه 37 درصد و در مقایسه با بلند مدت 13 درصد افزایش نشان می‌دهد.
مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به این که میزان پرشدگی سدهای استان 14 درصد است، خاطر نشان کرد: بررسی وضعیت سدهای استان نشان می‌دهد که میزان پرشدگی سدها نسبت به میانگین بلند مدت با کاهشی معادل 71 درصد مواجه بوده است.