پیش‌بینی گرمای بی‌سابقه کره زمین در سال ۲۰۲۳
پیش‌بینی گرمای بی‌سابقه کره زمین در سال ۲۰۲۳
دانشمندان در آستانه سال ۲۰۲۳ میلادی در رابطه با افزایش شدید گرمای جهانی در سال میلادی پیش‌رو هشدار دادند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»بر اساس پیش‌بینی سالانه دمای جهانی اداره هواشناسی انگلیس، سال 2023 احتمالاً یکی از گرم‌ترین سال‌های تاریخ خواهد بود و میانگین دما تا 1.2 درجه سانتی‌گراد بالاتر از سطح پیش از صنعتی شدن است.

تا به حال، گرم‌ترین سال ثبت شده از زمانی که دانشمندان شروع به پیگیری دمای جهانی در سال 1850 کردند، سال 2016 بود، سالی که در آن الگوی آب و هوایی “ال نینو” در اقیانوس آرام نقش مهمی در افزایش دما در سراسر جهان داشت. دمای کره زمین در سه سال گذشته تحت تأثیر اثر طولانی مدت ال‌نینو بوده است.

نتایج نشان می‌دهد که سال 2023 ممکن است که رکورد سال 2016 را نشکند اما با توجه به افزایش پس‌زمینه انتشار گازهای گلخانه‌ای جهانی که به سرعت ادامه دارد، این احتمال وجود دارد که سال آینده سال قابل توجه دیگری از نظر گرمایش جهانی باشد.

earth نوشت، دانشمندان هشدار می‌دهند که این واقعیت که میانگین دمای جهانی برای یک دهه یا بالاتر از یک درجه سانتی‌گراد است، تغییرات قابل توجه دما در سراسر جهان را پنهان می‌کند، زیرا مناطقی مانند قطب شمال چندین درجه بالاتر از دوران پیش از صنعتی شدن گرم شده است. بنابراین، بسیار مهم است که با کاهش قابل توجه انتشار گازهای گلخانه‌ای و انتقال سریع به منابع انرژی پایدار، برای جلوگیری از بدترین تأثیرات تغییرات آب و هوایی، اقدام سریع برای حفظ دمای جهانی زیر 1.5 درجه سانتی‌گراد انجام دهیم.

منبع: تسنیم