واحد یک بخار نیروگاه بندرعباس وارد مدار شد
واحد یک بخار نیروگاه بندرعباس وارد مدار شد
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از وارد مدار شدن واحد شماره یک بخار این نیروگاه، پس از اتمام تعمیرات نیمه اساسی و اتصال به شبکه سراسری برق خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  “داریوش محمودی” هدف تعمیرات نیمه‌اساسی واحد یک بخار را رفع موانع تولید در جهت بالا بردن راندمان و افزایش تولید و آمادگی برای پیک تابستان آینده عنوان کرد و افزود: در این برنامه عملیاتی، در خصوص تعمیرات لانگستروم‌ها، تعویض کامل بسکت‌های میانی شماره یک صورت گرفت و شستشوی شیمیایی کندانسور و جت پرشر، رفع گرفتگی و رسوب‌زدایی کولرهای سیکل، تعمیرات لوله‌های معیوب کف کوره، در مرحله تخریب سیمان سر درام، رفع نشتی‌های دود انجام و در بخش بدنه‌ی بویلر، عایق‌ها و ورق‌های کانال خروجی  G.R.fanبازسازی و ترمیم شد.
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس اضافه کرد: انجام تست هیدروتست‌های باندل‌های ریهیت گرم و سرد، جهت رفع مشکل خلا، تعمیر دیفیوزرهای مشعل‌های سوخت، تعویض و تعمیر درین والوهای هیترهای فشارقوی، بررسی پره‌های ردیف ۵ و۶ و بازدید یاتاقان‌های توربین و ادامه روند کار پس از دمونتاژ و تمیزکاری قطعات باز شده، سنگ‌زنی استالایت‌های توربین و تست‌های غیر مخرب انجام ‌شد.
محمودی خاطرنشان کرد: در بخش‌های دیگر نیز، تست ترانس‌های واحد و تعویض ذغال ژنراتور و ترمیم اسلیپ‌رینگ آن، اجرای پروژه بروزرسانی کنترل سطح هیترها و سرویس و بازدیدهای دوره‌ای و پرمیت‌های واحد طبق برنامه زمان‌بندی‌ به پایان رسید.
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس، اتمام جت‌پرشر ژنراتورساید کندانسور، دمونتاژ و مونتاژ پوسته بالایی یاتاقان، نشت‌یابی کولرهای ژنراتور، اندازه‌گیری سیل‌بابیتی سمت توربین، عملیات نشت‌یابی هیترهای فشارقوی، دمونتاژ و مونتاژ مشعل‌های سوخت را از دیگر اقدامات مهم در این تعمیرات برشمرد.
محمودی در پایان یادآورشد: مدت زمان انجام این عملیات ۶۰ روز بود، که پس از به مدار آمدن این واحد، ۲۷۰ مگاوات‌ساعت انرژی به شبکه سراسری افزوده شد.
نیروگاه بندرعباس با دارا بودن چهار واحد بخار و دو واحد گازی به ظرفیت ۱۳۲۰ مگاوات نقش مهمی در پایداری شبکه سراسری برق ایفا می‌کند.