تصفیه‌خانه آب شهر یاسوج در آستانه بهره‌برداری
تصفیه‌خانه آب شهر یاسوج در آستانه بهره‌برداری
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد در تشریح آخرین وضعیت طرح احداث تصفیه‌خانه شهر یاسوج گفت: این طرح با 97 درصد پیشرفت فیزیکی در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»”اسفندیار برخه” با اعلام این خبر تصریح کرد: با هدف تصفیه و انتقال آب به میزان 200 لیتر بر ثانیه، فاز اول عملیات اجرایی طرح احداث تصفیه‌خانه اضطراری آب یاسوج در سال 96، برای جمعیت 60 هزار نفری این شهر آغاز شد.

وی با بیان اینکه تا سال گذشته تنها 10 میلیارد تومان اعتبار برای این طرح تخصیص یافت، افزود: با نگاه ویژه دولت سیزدهم به مناطق کم‌برخوردار و دغدغه تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام، طی چند ماهه اخیر 20 میلیارد تومان به این پروژه تزریق شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در فاز دوم و نهایی این طرح ظرفیت تولید به 300 لیتر بر ثانیه می‌رسد، اضافه کرد: در احداث تصفیه‌خانه اضطراری آب یاسوج سعی شده از به روزترین سیستم‌های دنیا استفاده شود.

وی پیشرفت فیزیکی طرح احداث تصفیه‌خانه آب شهر یاسوج را 97 درصد عنوان کرد و افزود: برخی تجهیزات این تصفیه‌خانه با وجود تامین اعتبار 7 میلیارد تومانی به علت یک ایراد در گمرگ مانده که در آستانه رفع این ایراد هستیم.
برخه در پایان ابراز امیدواری کرد، با بهره‌برداری از این طرح در آینده نزدیک، علاوه بر تقویت فشار آب شرب شهر در حال توسعه یاسوج، مشکل کم‌آبی ساکنان نیز بهبود می‌یابد.