مصرف گاز را ۱ درصد کاهش دهید ۳ درصد تخفیف بگیرید
مصرف گاز را ۱ درصد کاهش دهید ۳ درصد تخفیف بگیرید
وزیر نفت گفت: مشترکان گاز به ازای هر یک درصد کاهش مصرف سه درصد تخفیف می‌گیرند. یعنی اگر یک مشترکی نسبت به سال گذشته ۳۰ درصدکاهش مصرف داشته باشد تقریبا تعرفه گاز این مشترکین رایگان می‌شود.

به گزارش«نبض انرژی»جواد اوجی گفت: متاسفانه مصرف گاز نزدیک به 580 میلیون متر مکعب رسیده است و نسبت به سال گذشته در بخش خانگی 60 میلیون متر مکعب، یعنی معادل دو تا پارس جنوبی افزایش مصرف داشته ایم و از مردم عزیز می‌خواهیم در بحث مصرف گاز بهینه مصرف کنند.

وی افزود: در بازدیده سرزده از مرکز راهبری در بحث توزیع و عرضه گاز و مصارف در سراسر کشور را داشتیم و با سکو‌های پارس جنوبی و پالایشگاه‌هایی که در پارس جنوبی هستند ارتباط گرفتیم که روزانه 705 میلیون متر مکعب یعنی حدود 70 تا 80 درصد گاز کشور از این حوزه برداشت می‌شود.

اوجی ادامه داد: با تدابیری که از قبل دیده شده بود تعمیرات اساسی را در حوزه پالایشگاه ها، سکو‌های فاز پارس جنوبی، خطوط انتقال و ایستگاه‌های تقویت فشار کاملاً انجام شده و آمادگی صد در صدی را در بحث عرضه و تولید گاز را داریم.

وزیر نفت گفت: مشترکین می‌توانند دمای داخل خانه و یا محل کار خود را روی 18 تا 22 درجه تنظیم و با استفاده از لباس گرم در خانه به کاهش مصرف گاز کمک کنند.

وی ادامه داد: در محیط کار و یا منزل از فضایی که استفاده نمی‌شود و سیستم گرمایش آن قسمت روشن باشد، می‌توان با خاموش کردن سیستم گرمایش آن قسمت به کاهش مصرف گاز کمک کرد.