افت درآمد نفتی عربستان به پایین‌ترین رقم از اوایل ۲۰۲۲
افت درآمد نفتی عربستان به پایین‌ترین رقم از اوایل ۲۰۲۲
درآمد نفتی عربستان در ماه اکتبر تا ۲۵.۵ میلیارد دلار کاهش یافته و به پایین‌ترین رقم از ماه فوریه، یعنی زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین رسیده است.

به گزارش«نبض انرژی»به نقل از بلومبرگ، اداره آمار عربستان در روز پنجشنبه اعلام کرد درآمد این کشور از صادرات نفت خام و محصولات پالایشی در ماه اکتبر تا 25.5 میلیارد دلار کاهش یافته است. این پایین‌ترین درآمد نفتی عربستان از ماه فوریه را نشان می‌دهد و حاکی از آسیب دیدن بازار نفت از ضعف اقتصاد دنیا و تورم بالاست.

 درآمد نفتی عربستان در ماه فوریه، یعنی زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین برابر با 24 میلیارد دلار بود. جنگ اوکراین قیمت نفت را به‌شدت افزایش داد.

 رکورد درآمد سالانه عربستان از فروش نفت و محصولات نفتی در سال 2012 برابر با 337 میلیارد دلار بود. این کشور در 9 ماه ابتدایی سال جاری میلادی 278 میلیارد دلار درآمد نفتی داشته و هنوز هم امیدوار است بتواند به رکورد 2012 برسد.

 درآمد نفتی عربستان در ماه مارس برابر با 30 میلیارد دلار بود که بالاترین فروش ماهانه طی 6 سال گذشته را نشان می‌داد.

 ائتلاف اوپک پلاس در ماه اکتبر تصمیم به کاهش 2 میلیون بشکه‌ای تولید گرفت. آمریکا به‌شدت از این اقدام اوپک پلاس به رهبری عربستان و روسیه انتقاد و اعلام کرد در روابط خود با این کشور تجدیدنظر خواهد کرد.

منبع: تسنیم