سلاجقه: دوره تخریب محیط زیست و فرار متخلفان تمام شده است
سلاجقه: دوره تخریب محیط زیست و فرار متخلفان تمام شده است
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت:دوره تخریب محیط زیست و فرار متخلفان تمام شده است و اجازه نخواهیم داد وضعیت کلان‌شهر مشهد به سرنوشت کلان‌شهر تهران گرفتار شود.

به گزارش«نبض انرژی»علی سلاجقه که  امروز به منظور بازدید از ارتفاعات جنوبی مشهد و منطقه تفریحی کوه پارک به مشهد سفر کرده است در جمع خبرنگاران اظهارداشت: ارتفاعات جنوبی مشهد معترضان خاص خود را دارد، چرا که در این منطقه طبق ضوابط فنی زیست محیطی امکان ساخت مسکن وجود ندارد.

وی افزود:برای استقرار تجهیزات هر دستگاهی باید قواعد رعایت شود و این که برای استقرار یک دکل چند هکتار زمین در اختیار یک دستگاه قرار گیرد کارشناسی و مورد تایید نیست.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: با توجه به آلایندگی بالایی که در شهر مشهد وجود دارد،ارتفاعات جنوبی مشهد می‌تواند بر گسترش آلاینده‌های شهری و نحوه گسترش جمعیت شهری در آینده تاثیرگذار باشد از این رو باید این ارتفاعات حفظ شود.

سلاجقه  با اشاره به اینکه شورای عالی حفاظت محیط زیست در خصوص ارتفاعات جنوبی مشهد تصمیم خواهد گرفت تصریح کرد: مباحث و طرح‌های مختلف در رابطه با ارتفاعات جنوبی مشهد در شورای عالی حفاظت محیط زیست به ریاست رئیس  جمهور بررسی و تصمیم گیری می‌شود لذا در حال جمع آوری ارزیابی‌های ملی، استانی و نظرات مشاوران دانشگاه‌های خراسان رضوی هستیم تا در شورا  مطرح کنیم.

وی خاطرنشان کرد:گزارش ارزیابی محیط زیست، طرحی که قرار بوده اینجا اجرا شود را خلاف ضوابط محیط زیست دانسته و آن را رد کرده است و ما مبتنی بر همین شاخصه عمل می‌کنیم.

مشاور رئیس جمهور گفت: بزرگراهی که در امتداد این منطقه توسط شهرداری شکل گرفته است مانند یک سپر در برابر گسترش آسیب‌ها عمل و از طرفی دسترسی گردشگری مردم به منطقه را میسر کرده است و این امر سبب شده تا مردم از این ارتفاعات استفاده کنند.

سلاجقه بیان کرد: دوره تخریب محیط زیست و فرار متخلفان تمام شده است و اجازه نخواهیم داد کلانشهر مشهد به سرنوشت کلانشهر تهران گرفتار شود البته تجربه خوبی در منطقه خجیر و سرخه حصار شرق تهران داریم که با حفاظت امروز از بهترین تنوع گیاهی و جانوری برخوردار است  و می‌توان این تجربه را در مشهد نیز پیاده کرد.