اگر ممنوعیت مصرف مازوت داریم برای اهواز هم باید اعمال شود
اگر ممنوعیت مصرف مازوت داریم برای اهواز هم باید اعمال شود
نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به آلودگی هوا در کلانشهر اهواز باید اولویت نیروگاه‌ها و صنایع استفاده از سوخت گازی باشد.

به گزارش«نبض انرژی»سید کریم حسینی ، با انتقاد از آلودگی هوا در کلانشهر اهواز اظهار کرد: اگر در استان دیگر کشور استفاده از سوخت مازوت توسط نیروگاه‌ها ممنوعیت دارد باید این ممنوعیت در نیروگاه رامین اهواز نیز اعمال شود.

وی افزود: وقتی گفته می‌شود نیروگاه‌ها در دیگر کلانشهرها مازوت استفاده نمی‌کنند اما در اهواز از مازوت استفاده می‌شود درست نیست و با توجه به آلودگی هوا در کلانشهر اهواز باید اولویت استفاده از سوخت گازی باشد.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت صنایع و نیروگاه‌های استان باید استفاده از سوخت گازی باشد اما این نکته نیز بسیار حائز اهمیت است که در شرایط فعلی که در فصل سرد سال قرار داریم نیاز شهرهای سردسیر به ویژه بخش خانگی به گاز باید در اولویت اصلی باشد.

حسینی عنوان کرد: در این روزهایی که وضعیت آلایندگی و آلودگی هوا در کلانشهرها و شهرهای صنعتی کشور بسیار نامناسب شده بهتر است صنایع و نیروگاه‌ها از سوخت مازوت استفاده نکنند و این مساله باید تا حد ممکن در اولویت باشد تا شرایط هوا بهبود پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم تدابیری اتخاذ شود تا علاوه بر تامین گاز مورد نیاز بخش خانگی در شهرهای سردسیر، شاهد تامین گاز نیروگاه‌ها و صنایع باشیم تا آن‌ها نیز از مازوت استفاده نکنند یا کمتر مازوت بسوزانند.

به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام سرپرست نیروگاه رامین اهواز یک واحد از واحدهای نیروگاه رامین از مازوت به عنوان سوخت جایگزین گاز استفاده می‌کند. علت بکارگیری این سوخت در یکی از واحدهای تولیدی این نیروگاه تامین نشدن گاز از سوی شرکت ملی گاز به دلیل برودت هوا و نیاز مردم مناطق سردسیر کشور به گاز عنوان شده است.

منبع: ایسنا