تبدیل وضعیت ۱۰۰ درصد کارکنان ایثارگر وزارت نیرو تا پایان سال
تبدیل وضعیت ۱۰۰ درصد کارکنان ایثارگر وزارت نیرو تا پایان سال
مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران گفت: تعداد ۲۰ هزار نیروی شاغل در شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو در کمتر از دو سال ساماندهی شدند که تاکنون از این تعداد ۱۸ هزار نفر تعیین تکلیف و ۲۰۰۰ نفر باقی‌مانده تا پایان سال‌جاری تبدیل وضعیت می‌شوند.

به گزارش«نبض انرژی»سیدیعقوب محمدمرادی، مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران از تعیین تکلیف 2000 نیروی ایثارگر شاغل در شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو تا پایان سال‌جاری خبر داد و گفت: خوشبختانه تعداد 20 هزار نیروی شاغل در شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو در کمتر از دو سال ساماندهی شدند که تاکنون از این تعداد 18 هزار نفر تعیین تکلیف و 2000 نفر باقی‌مانده تا پایان سال‌جاری تبدیل وضعیت می‌شوند.

مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران با اعلام این خبر افزود: بر همین اساس فقط حدود 10 تا 12 درصد از احکام تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر زیرمجموعه وزارت نیرو به دلیل طی فرآیندهای اداری و گزینشی صادر نشده است و انتظار می‌رود این مهم تا پایان سال 1401 به سرانجام برسد.

وی اظهار داشت: نیروی انسانی اصلی‌ترین و مهم‌ترین سرمایه هر سازمانی به شمار می‌رود و مسئولان و مدیران ارشد برای حفظ و نگهداری از این سرمایه انسانی باید تلاش و اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و در کنار این امر راه‌کارهای موثر پیشنهاد دهند.

محمدمرادی به اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مجلس شورای اسلامی برای ساماندهی موضوع تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر اشاره کرد و افزود: خوشبختانه دولت نیز در این زمینه اهتمام ویژه‌ای صورت داد؛ این مهم در قانون بودجه سال 1400 دیده شد اما آنطور که باید عملیاتی نشد؛ بر همین اساس در بند «و» تبصره 20 بودجه 1401 موضوع تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر تمدید شد.

وی همچنین با اشاره به تاکید وزیر نیرو برای تحقق این امر در وزارت نیرو اظهار کرد: فرآیند تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر در وزارت نیرو از سال گذشته آغاز و بخشنامه‌های مرتبط با آن ابلاغ شد.

مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران یادآور شد: هم‌اکنون شرکت‌های دولتی و غیردولتی در وزارت نیرو فعال هستند، در خصوص شرکت‌های دولتی این فرآیند باید از طریق سازمان اداری استخدامی کشور و سازمان برنامه‌وبودجه صورت گیرد، اما در خصوص شرکت‌های غیردولتی این امکان وجود دارد تا با بهره‌مندی از منابع داخلی و بودجه‌ها و در نهایت با تعیین پست سازمانی، نیروهای ایثارگر تبدیل وضعیت شوند.

وی ضمن مثبت ارزیابی کردن روند تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شاغل در شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو در مقایسه با سایر سازمان‌ها، خاطرنشان کرد: بر اساس آمار فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی و نیز تایید بنیاد شهید و سازمان اداری و استخدامی کشور، وزارت نیرو و وزارت نفت در ساماندهی نیروهای ایثارگر جزو دستگاه‌های پیشرو هستند.