مصرف روزانه گاز طبیعی در کرمانشاه به ۱۷.۵ میلیون متر مکعب رسید
مصرف روزانه گاز طبیعی در کرمانشاه به ۱۷.۵ میلیون متر مکعب رسید
سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه مصرف روزانه گاز در استان به بیش از ۱۷/۵ میلیون مترمکعب رسیده است، گفت: با توجه به فصل سرما و افزایش شدید مصرف گاز، اگر نهادهای عمومی، دولتی و مردم الگوی مصرف بهینه گاز را رعایت نکنند، باعث اختلال در شبکه و بروز مشکلاتی در گازرسانی می‌شود.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»«ناصر حسینی»  با بیان اینکه روز گذشته (سه شنبه ۲۹ آذرماه) بیش از ۱۷/۵ میلیون مترمکعب گاز در استان کرمانشاه مصرف شد، افزود: از این میزان، ۱۲ میلیون متر مکعب آن در بخش خانگی و برخی صنایع کوچک مصرف شده است.

وی با تاکید بر اینکه الگوی مصرف بهینه گاز را باید جدی بگیریم تا اختلالی در شبکه گاز رسانی بوجود نیایید، گفت: شرکت گاز این آمادگی را دارد که به صورت رایگان نسبت به بهینه سازی موتورخانه ها و سیستم گرمایشی ادارات و سازمان ها اقدام کند و کما اینکه تاکنون در چندین دستگاه اداری این کار را انجام داده است.

حسینی با اشاره به طرح پایش دمای ادارات و سازمان ها و مکان های عمومی، گفت: در این طرح به مراکزی که دمای رفاه (۱۸درجه سانتیگراد) که طی بخشنامه ای به آنها ابلاغ شده را رعایت نکنند هشدار داده ایم و در صورت تکرار گاز آنها قطع و حتی ممکن است به دادگاه معرفی گردند.

وی همچنین از نهادهای عمومی مانند تکایا، مساجد و نیز سالن های ورزشی و بویژه استخرها خواست نسبت به رعایت مصرف بهینه گاز در واحدهای تابعه خود و همچنین پرداخت مطالبات شرکت گاز اقدام نمایند.

پیشنهاد یک روز تعطیلی به استانداری داده ایم

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه همچنین در ادامه و در راستای کاهش مصرف گاز گفت: طی مکاتبه با استاندار کرمانشاه پیشنهاد دادیم یک روز در هفته تعطیل شود که قرار است تصمیم گیری و دستورات لازم در این خصوص بزودی اعلام گردد.

حسینی در پایان با بیان اینکه ۳۳شهر استان کرمانشاه از نعمت گاز برخوردارند، افزود: ۹۹/۶درصد جمعیت شهری و ۸۶/۵ درصد جمعیت روستایی استان کرمانشاه از نعمت گاز طبیعی برخوردار است.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۰ روستا دارد.

منبع: ایرنا