2900 مگاوات نیروگاه‌ جدید صنایع معدنی تا پایان سال آینده در مدار قرار می‌گیرد
2900 مگاوات نیروگاه‌ جدید صنایع معدنی تا پایان سال آینده در مدار قرار می‌گیرد
مجری طرح احداث 10 هزار مگاوات نیروگاه توسط صنایع معدنی گفت: در راستای تحقق تفاهم‌نامه‌ای که مهرماه سال گذشته فی‌مابین وزارت نیرو و وزارت صمت منعقد شد، به منظور تأمین برق مطمئن و پایدار صنایع معدنی تا پایان سال1402، حدود 2900 مگاوات از طریق نیروگاه‌های جدید الاحداث خودتأمین صنایع معدنی وارد مدار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» سیدزمان حسینی با اعلام این خبر افزود: تاکنون موافقت اصولی احداث نیروگاه‌های سیکل ترکیبی با ظرفیت 17 هزار مگاوات در 30 ساختگاه در سطح کشور صادر شده است.
وی در این رابطه تصریح کرد: از این میزان ظرفیت ذکر شده، حدود 6000 مگاوات در هفت ساختگاه شامل فولاد مبارکه، فولاد گل گهرسیرجان، آلومینیوم المهدی، فولاد خوزستان، آلومینیوم جنوب، نیروگاه سمنان و شرکت ملی مس وارد فاز اجرایی شده است و مابقی در دوره پیشبرد هستند.
وی یادآور شد: موضوع تفاهم‌نامه در ماده 4 قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق، مدنظر قرار گرفته است و تاکنون از مجموع 6000 مگاوات، با توجه به ظرفیت‌های موجود، نخستین واحد گازی سمنان به ظرفیت 183 مگاوات در حداقل زمان پنج ماه نصب و راه‌اندازی و در پیک تابستان سال‌جاری به شبکه متصل شد.
مجری طرح احداث 10 هزار مگاوات نیروگاه توسط صنایع معدنی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین 1500 مگاوات تا پیک تابستان 1402 و مابقی تا پایان سال آینده وارد مدار می‌شود.