توزیع روزانه ۲۵۰ میلیون لیتر فرآورده نفتی در کشور
توزیع روزانه ۲۵۰ میلیون لیتر فرآورده نفتی در کشور
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: روزانه ۲۵۰ میلیون لیتر فرآورده نفتی در کشور توزیع می‌شود که ۷۰ درصد آن توسط ناوگان زمینی در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» علی‌اکبر نژادعلی با بیان این خبر افزود: طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل با مشارکت بانک ملت، شرکت‌های تولید کننده خودرو (ماموت، آریا دیزل، بهمن دیزل، ایران خودرو، رخش خودرو، شایان دیزل) و امضای تفاهم نامه‌ای چهار جانبه به مرحله اجرا رسید.

نژادعلی تصریح کرد: با امضای این تفاهم نامه، تأمین اعتبار 500 دستگاه تانک با تریلر از طریق بانک ملت انجام می‌شود به طوری‌که سقف وام سه میلیارد و 500 میلیون تومان و مدت اقساط 81 ماه با سه ماه تنفس، در 84 ماه مهلت پرداخت اقساط در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه ساخت 500 نفتکش جاده‌ای در سال گذشته، گفت: بعد از گذشت10 ماه به راه‌اندازی و نوسازی این ناوگان رسیدیم و امیدواریم بتوانیم حداکثر بهره‌برداری را برای نوسازی ناوگان داشته باشیم.

وی اعلام کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل، افزایش توان سوخت‌رسانی و کاهش مصرف سوخت را در برخواهد داشت.

وی با اذعان به اینکه این طرح برای استان‌های کرمان، تهران، یزد، اصفهان، شیراز، خراسان جنوبی و خراسان رضوی اجرائی خواهد شد، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده در نظر است در مرحله بعدی با مشارکت بانک ملت و بانک تجارت تأمین اعتبار برای چهار هزار دستگاه در دستور کار قرار گیرد که بر اساس برنامه از پیش تعیین شده، بانک ملت دو هزار و 400 دستگاه و بانک تجارت یک هزار و 600 دستگاه را تامین اعتبار کند.

گفتنی است، در مراسم امضای تفاهم نامه مدیران عامل شرکت ملی پالایش و پخش و پخش فرآورده‌های نفتی و همچنین مدیر عامل بانک ملت و سازندگان خودرو حضور داشتند.