زنگ خطر مصرف گاز به صدا درآمد
زنگ خطر مصرف گاز به صدا درآمد
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که با ورود یک جبهه هوای سرد و سامانه بارشی به کشور از روز پنجشنبه (یکم دی‌ماه)، پیش‌بینی می‌شود مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری به بیش از ۶۷۰ میلیون مترمکعب در روز برسد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمدرضا جولایی با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه موج سرمای جدیدی از هفته آینده داریم، افزایش مصرف خانگی نگران‌کننده است، از این رو امیدواریم کنترل‌های بیشتری در مصرف خانگی انجام شود.

وی ادامه داد: براساس پایش انجام‌شده اکنون مصارف گاز در استان‌های تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، جنوبی و رضوی به‌دلیل برودت بیش از حد هوا همچنان بالاست.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران درباره ورود یک جبهه هوای سرد به کشور و کاهش ۳ تا ۶ درجه‌ای دما اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود احتمال می‌رود ۱۰۰ تا ۱۷۰ میلیون مترمکعب دیگر در روز افزایش مصرف در بخش خانگی و تجاری را شاهد باشیم که البته ماندگاری آن نیز سبب تشدید افزایش مصارف گاز خواهد شد.

جولایی در پایان بار دیگر با توصیه به مردم برای رعایت الگوی مصرف بهینه به‌منظور پایداری انتقال گاز در شبکه سراسری گفت: با توجه به ورود این جبهه هوای سرد، ممکن است در مناطق شمالی و غرب کشور، هم‌وطنان شاهد کاهش دمای بیشتری باشند و در نتیجه، مصرف گاز بیشتری نیز داشته باشند، بنابراین شایسته است با رعایت الگوی مصرف گاز و انرژی و رعایت دمای رفاه (۲۱ – ۱۸ درجه سانتیگراد)، امکان تأمین پایدار و مستمر گاز در همه نقاط کشور را برای شرکت ملی گاز ایران فراهم کنند.