هند در حال بازبینی سیاست نفت و گاز 
هند در حال بازبینی سیاست نفت و گاز 
هند در حال تغییر سیاست خود در مورد جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی بیشتر و اکتشاف در میادین نفت و گاز خودش است.

به گزارش نبض انرژی ، هند در حال تغییر سیاست خود در مورد جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی بیشتر و اکتشاف در میادین نفت و گاز خودش است. هدف این تغییر سیاست، تقویت تولید داخلی هیدروکربن از طریق جذب سرمایه گذاران خصوصی و خارجی با جیب های پر پول است .
با این تغییر در سیاست تولیدکنندگان حالا می‌توانند طبق یک بیانیه رسمی در مورد تغییرات جدید قوانین ، با آزادی در مورد قیمت گذاری و بازاریابی در قراردادهای آینده عمل کنند. تمام بلوک های نفت و گاز در آینده بر اساس تعهد خریداران به کار اکتشاف به مزایده گذاشته می‌شوند .
این تغییر در قراردادها شامل حوزه‌های نفتی رسوبی که قبلا ایجاد شده‌اند نمی‌شود،به اینها میادین گروه یک می گویند که عبارتند از کریشنا گوداواری، بمبئی، راداستان و آسام. تولید اقتصادی در این حوزه‌ها در بالاترین حد قرار دارد. در این حوزه های گروه یک، تولیدکنندگان نفت و گاز باید سهمی از درآمد خود را به دولت هند بپردازند اما در حوزه‌های کمتر توسعه یافته گروه دو و سه تولیدکنندگان نفت از امتیاز جدیدی برخوردار هستند و لازم نیست هیچ درصدی از سود خود را به جایی بپردازند. شرکت های تولیدی در این مناطق تنها باید یک حق امتیاز معمولی نفت و گاز طبیعی را بپردازند که رقم بسیار پایینی است .
طبق بیانیه رسمی دولت هند در مورد تغییر سیاست، برای تسریع و تسهیل تولید، امتیاز انحصاری در صورتی قابل اجراست که تولید ظرف چهار سال برای حوزه‌های روی خشکی و بلوکهای آبهای کم عمق و ظرف 5 سال در بلوکهای آب‌های عمیق و خیلی عمیق از زمان عقد قرارداد آغاز شود .
درست یک روز پس از تأیید این تغییر سیاست توسط کابینه هند، شرکت انرژی نفت و گاز آتلانتیک، خلیج و پسیفیک مانیلا که مقر آن در فیلیپین است، افزایش تولید خود را در هند اعلام کرد. در اول مارس ،هیئت ناظر بر نفت و گاز طبیعی هند به این شرکت اجازه داد تاسیسات گاز طبیعی بسازد. این شرکت فیلیپینی قراردادهایی برای 9 منطقه از 50 منطقه جغرافیایی هند را برنده شد. این دومین دور مزایده ها برای گاز طبیعی در سراسر هند بود .

  • منبع خبر : تسنیم