نیروگاه‌های بنیاد مستضعفان «مازوت» نمی‌سوزانند
نیروگاه‌های بنیاد مستضعفان «مازوت» نمی‌سوزانند
مدیرعامل هلدینگ نیروگاهی بنیاد مستضعفان گفت: هیچ‌یک از نیروگاه‌های بنیاد مستضعفان «مازوت» نمی‌سوزانند و به‌هیچ‌وجه حتی امکان استفاده از مازوت به‌عنوان سوخت جایگزین را ندارند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»محسن امیری در واکنش به برخی موضوع‌های مطرح شده درباره استفاده برخی از نیروگاه‌های کشور از سوخت مازوت و تأثیر منفی استفاده از مازوت بر آلودگی هوای تهران و کلان‌شهرها افزود: بنیاد مستضعفان در حال حاضر دارای ۷ نیروگاه در سراسر کشور است که با ظرفیت تولید ۴۰۲۰ مگاوات، حدود ۷ درصد برق کشور را تأمین می‌کند.

وی ادامه داد: این در حالی است که سوخت ۵ نیروگاه زیرمجموعه این هلدینگ گاز، یک نیروگاه در منطقه قلعه گنج، خورشیدی و نیروگاه چابهار، به دلیل نبود گاز در آن منطقه، گازوئیل است.

مدیرعامل هلدینگ نیروگاهی بنیاد مستضعفان با رد هرگونه مصرف «مازوت» در نیروگاه‌های زیرمجموعه این هلدینگ گفت: نوع طراحی نیروگاه‌های بنیاد مستضعفان به‌گونه‌ای است که در صورت قطعی گاز یا هر اتفاق دیگر، هیچ‌یک از این نیروگاه‌ها، امکان سوزاندن مازوت و استفاده از این سوخت را به دلیل نداشتن تجهیزات متناسب با سوخت مازوت ندارند.

وی گفت: از میان نیروگاه‌های بنیاد، نیروگاه شهید مدحج (زرگان) در شهر اهواز پیش از واگذاری به بنیاد مستضعفان، امکان استفاده از مازوت را به‌عنوان سوخت جایگزین داشت که پس از واگذاری این نیروگاه به بنیاد مستضعفان، تجهیزات استفاده از مازوت، از مدار تولید آن خارج شد و این نیروگاه نیز به‌هیچ‌وجه امکان سوزاندن مازوت و استفاده از این سوخت را ندارد.

امیری خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفان با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین و به‌روزترین فناوری‌های دنیا در تولید برق، تلاش داشته تا ضمن حفظ محیط‌زیست و سلامت مردم، به توسعه زیرساخت‌های اساسی همچون برق که به دلایلی بعضاً بخش خصوصی تمایل کمتری برای ورود به آن داشته، کمک کند.