با اجرای هر طرح ‌ضد محیط ‌زیستی مخالفیم
با اجرای هر طرح ‌ضد محیط ‌زیستی مخالفیم
وزیر نیرو با اشاره به نظارت‌های سختگیرانه و جدی سازمان حفاظت محیط زیست در روند احداث سد چمشیر، تاکید کرد: ما با اجرای هر طرح ‌ضد محیط ‌زیستی مخالفیم.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» “علی اکبر محرابیان” در پاسخ به خبرنگار روزنامه قدس درباره سد چمشیر اظهار کرد: این طرح در سال‌های گذشته مصوب و عملیات اجرایی آن شروع و انجام شده است. بر اساس گزارش‌هایی که ارائه شد و ما دوباره بررسی کردیم، عملیات این پروژه با مطالعات بسیار دقیق در بخش محیط زیست شروع شده و سازمان حفاظت از محیط زیست نظارت‌های سختگیرانه‌ای بر اجرای طرح داشته است.

محرابیان خاطرنشان کرد: ۲۵ جلد گزارش‌های نظارتی برای اجرای این طرح تهیه شده و طبیعتاً مرجع نظارت هم خود سازمان حفاظت محیط زیست است که کارشناسان و مدیران آن بار دیگر از پروژه بازدید کردند.

محرابیان افزود: گزارش ما هم در اختیار سازمان محیط زیست قرار گرفته است و ما مخالف اجرای هر طرح بر خلاف معیارهای محیط زیستی هستیم.

وزیر نیرو همچنین در پاسخ به پرسشی درباره احتمال آب دزدی و فرار آب به دلیل نوع سنگ‌ها و خاک این منطقه، گفت: در مورد این پروژه مشکل و مسئله‌ای در رابطه با فرار آب نداریم.