آغاز کارزار انگلیس برای کاهش مصرف گاز
آغاز کارزار انگلیس برای کاهش مصرف گاز
انگلیس در راستای تلاش برای کاهش مصرف برق و گاز طبیعی در مواجهه با افزایش هزینه‌های قبوض در زمستان، کارزاری را برای تشویق مصرف‌کنندگان به کاهش مصرف انرژی، آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»دولت ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس، از روز شنبه کارزار صرفه‌جویی در مصرف انرژی را درست یک هفته پس از سرمای منجمدکننده‌ای که تقاضا را افزایش داده بود، آغاز کرد. در این کارزار، مردم تشویق می‌شوند درجه آبگرمکن را کمتر کرده و اقداماتی را انجام دهند تا مانع هدررفت انرژی از در و پنجره شوند.

در انگلیس، قبوض انرژی برای بسیاری از مصرف کنندگان، طی یک سال گذشته در بحبوحه بحران انرژی در اروپا که با کاهش عرضه گاز از سوی روسیه تشدید شد، بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده است. یارانه‌های دولت انگلیس که قرار است در آوریل کاهش پیدا کنند، کمک کرده‌اند تاثیر این افزایش قیمت، ملایم شود و هر گونه صرفه‌جویی که با مصرف کمتر حاصل می‌شود، بار هزینه‌ها را برای خزانه‌داری کاهش خواهد داد.

تدابیر انگلیس که توسط لیز تراس، نخست وزیر قبلی متوقف شده بود، چند ماه پس از برنامه‌های جدی کشورهای دیگر اروپا برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی به اجرا گذاشته شده است. دولت فرانسه تدابیری را برای کاهش مصرف انرژی به میزان ۱۰ درصد در مدت دو سال آینده، رونمایی کرده است. آلمان تدابیری را برای حذف تقاضا به کار برده که شامل ممنوعیت روشنایی فضای بیرونی ساختمانها در شب برای زیبایی و کاهش دمای فضاهای اداری بوده است.

کارزار آگاهی‌بخشی دولت انگلیس، پس از افزایش موقتی قیمت برق اروپا در اوایل هفته گذشته آغاز شده است. اگر چه کمبود انرژی وجود ندارد اما افزایش تقاضا برای گاز و برق، شکنندگی شبکه برق این کشور را بارز کرده و چشم اندازی از زمستان گران اروپا را پیش رو قرار می‌دهد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، برنامه جداگانه‌ای از سوی شبکه ملی برق انگلیس اجرا شده که مصرف کنندگان انگلیسی را تشویق می‌کند تقاضا برای برق را در زمان اوج مصرف کاهش دهند. اپراتور سیستم برق این شبکه اعلام کرد این برنامه نشان داده که مصرف کنندگان تمایل دارند رفتار خود را برای صرفه‌جویی در انرژی تغییر دهند. پنج تست این سیستم، بیش از ۷۸۰ مگاوات ساعت کاهش تقاضا داشته که معادل ۲.۸ میلیون پوند (۳.۴ میلیون دلار) صرفه‌جویی است.

منبع: ایسنا