ارتقا اقتصاد مقاومتی با افزایش سهم شرکت‌های دانش بنیان در پتروشیمی
ارتقا اقتصاد مقاومتی با افزایش سهم شرکت‌های دانش بنیان در پتروشیمی
مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به اینکه افزایش سهم شرکت‌های دانش بنیان در کشور می‌تواند اقتصاد مقاومتی را ارتقا دهد، گفت: نفوذ شرکت‌های دانش بنیان در شرکت‌های بزرگ باید ارتقا پیدا کند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»عبدالعلی علی عسگری امروز در همایش و نمایشگاه پتروفن در مرکز همایش‌های شرکت ملی نفت ایران برگزار شد، افزود: ایران کشوری است که به دلیل ظلم‌هایی که به آن شده عقب مانده و اکنون در دوره طلایی پیشرفت هستیم.

وی با بیان اینکه افزایش سهم شرکت‌های دانش بنیان در کشور می‌تواند اقتصاد مقاومتی را ارتقا دهد، افزود: افزایش سهم دانش بنیان در تولید ناخالص داخلی هدف بزرگی است.

علی عسگری به نفوذ دانش بنیان در شرکت‌های بزرگ اشاره کرد و ادامه داد: اگر صنعتی فناور نباشد از تجارت عقب می‌ماند و سودآوری آن کاهش پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: برخی شرکت‌های پتروشیمی فعال‌تر بودند و سایر شرکت‌ها نیز باید به سمت دانش بنیان شدن بروند.

مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به راه‌اندازی مراکز نوآوری در مجتمع‌های پتروشیمی، گفت: برای ارزیابی شرکت‌ها که چه میزان به سمت دانش بنیان شدن می‌روند اقداماتی انجام شده است.

وی گسترش این معنا فرهنگ نوآوری را گسترش می‌دهد، افزود: فرهنگ نوآوری باید رشد کند. در گذشته به سمت صنایع پایین‌دستی حرکت نکرده‌ایم و باید زنجیره ارزش را توسعه دهیم.

علی عسگری ادامه داد: ۴ پارک فناوری پتروشیمی طراحی شده که شامل پارسیان، مکران، عسلویه و ماهشهر است که پایه آنها در مطالعات و تحقیقات است.

افزایش ۶۴ درصدی ظرفیت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس تا ۱۴۰۵

حسن نشان زاده، معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب و کار هلدینگ خلیج فارس نیز در این مراسم با اشاره به اینکه هرگونه تغییر و تحول نیازمند استراتژی برای آینده است، گفت: تولیدات شرکت‌های دانش بنیان قابل رقابت با تولیدات جهانی است.

وی افزود: در حال حاضر ظرفیت نصب شده ۲۸ میلیون تن در هلدینگ خلیج فارس وجود دارد که با بهره‌برداری از ۳ طرح جدید در ماه‌های آینده به ۳۳ میلیون تن می‌رسد.

نشان زاده ادامه داد: این ظرفیت تا سال ۱۴۰۵ به ۴۶ میلیون تن افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه اکنون سهم ساخت داخل در اجرای طرح‌های این هلدینگ ۷۵ درصد است، گفت: در افق یک ساله ۵ درصد بهبود پیدا می‌کند و به بالای ۸۰ درصد می‌رسد.

منبع: ایرنا