آغاز خرید نفت برای ذخایر استراتژیک آمریکا
آغاز خرید نفت برای ذخایر استراتژیک آمریکا
وزارت انرژی آمریکا روز جمعه اعلام کرد خرید نفت برای ذخایر نفت استراتژیک را آغاز خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» این نخستین خرید از زمان اعلام برداشت ۱۸۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر نفت استراتژیک آمریکا در سال میلادی جاری محسوب می‌شود.

یک مقام وزارت انرژی آمریکا به خبرنگاران گفت: این وزارتخانه سه میلیون بشکه نفت برای تحویل در فوریه خریداری خواهد کرد. فروش ۱۸۰ میلیون بشکه نفت، سطح ذخایر را به پایین ترین رکورد از سال ۱۹۸۴ رسانده و و نگرانی‌ها نسبت به امنیت انرژی را برانگیخته است. این مقام اظهار کرد: ما اطلاعیه برای خرید سه میلیون بشکه نفت برای تحویل در فوریه سال۲۰۲۳ را منتشر خواهیم کرد.

دولت بایدن با هدف پایین بردن قیمت‌ها و تقویت تولید داخلی از طریق قرارداد با شرکت‌ها برای خرید نفت آتی در قیمت ثابت، در مارس موافقت کرد به مدت شش ماه، روزانه یک میلیون بشکه نفت از ذخایر نفت استراتژیک برداشت شود. آزادسازی نفت از ذخایر نفت استراتژیک، در واکنش به اختلالات عرضه در بازارهای نفت جهان در پی حمله نظامی روسیه به اوکراین و تحریم‌های گسترده غرب علیه روسیه، انجام شد. در طرح نهایی، آزادسازی ۱۸۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر نفت استراتژیک برنامه ریزی شده تا مانع افزایش چشمگیر قیمت‌ها در بازار دچار کمبود عرضه شود. فرآیند برداشت از ذخایر نفت استراتژیک آمریکا، پاییز خاتمه پیدا کرد.

بر اساس گزارش رویترز، وزارت انرژی آمریکا برای کمک به تسهیل کمبود عرضه نفت به پالایشگاه‌ها که در پی نشت نفت و تعطیلی خط لوله کی‌استون ایجاد شده است، حدود دو میلیون مشکل نفت از ذخایر نفت استراتژیک مبادله خواهد کرد که این شرکت‌ها باید بعدا آن را برگردانند.

منبع: ایسنا