علاقه روسیه به افزایش تولید نفت در ونزوئلا
علاقه روسیه به افزایش تولید نفت در ونزوئلا
معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد روسیه در راستای پروژه‌ها در ونزوئلا، به افزایش تولید نفت علاقه‌مند است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از خبرگزاری تاس به نقل از الکساندر نواک نوشت: روسیه علاقه‌مند است در راستای پروژه‌ها در ونزوئلا تولید نفت را افزایش دهد.

نواک که مسئول روابط مسکو با اوپک است، چهارشنبه گذشته با طارق العسیمی، وزیر نفت ونزوئلا، در کاراکاس دیدار کرد و دو طرف درباره نوسان بازار نفت و وضعیت بدهی‌های ونزوئلا به روسیه گفت‌وگو کردند.

معاون نخست وزیر روسیه که در راستای یک کمیسیون بین‌دولتی که به طور مرتب برگزار می‌شود، به ونزوئلا سفر کرد، پس از دیدار با وزیر نفت این کشور گفت: ما بر اهمیت حفظ همکاری با یکدیگر برای ثبات بازار انرژی بین المللی در چارچوب اوپک پلاس و مجمع کشورهای صادرکننده گاز تاکید داریم.

ونزوئلا میلیاردها دلار بدهی به چین و روسیه دارد که مربوط به وام‌هایی است که در زمان هوگو چاوز، رئیس جمهور فقید ونزوئلا افزایش پیدا کردند.

تحریم‌های آمریکا علیه این کشور آمریکای جنوبی و بحران اقتصادی شدید در دوران ریاست جمهوری نیکلاس مادورو،  بازپرداخت وام‌ها و پرداخت به سهامداران و سایر طلبکاران را دشوار کرده است.

طبق اعلام وزارت نفت ونزوئلا، دو طرف در مجموع ۱۱ توافق در حوزه‌های مختلف از تامین دارو تا خدمات چاه نفتی امضا کردند.

ونزوئلا بزرگترین ذخایر نفت جهان را در اختیار دارد و عضو گروه تولید کنندگان نفت اوپک است. اروپا ماه میلادی جاری تحریم علیه خرید نفت روسیه که از طریق دریا حمل می‌شود را به اجرا گذاشت. آمریکا هم واردات نفت روسیه را ممنوع کرده است. در مقابل، مسکو صادرات انرژی خود به آسیا را افزایش داده است.

بر اساس گزارش رویترز، ونزوئلا سال ۲۰۱۹ تحت تحریم‌های نفتی آمریکا قرار گرفت اما وزارت خزانه‌داری آمریکا در نوامبر با هدف تشویق مذاکرات میان دولت ونزوئلا و مخالفانش، مجوزی به شورون داد که به این شرکت انرژی آمریکایی اجازه داد فعالیت‌هایش در ونزوئلا را توسعه دهد.

منبع: ایسنا