استخدام 1000 نیروی نخبه در صنعت آب و برق با تصویب هیئت وزیران
استخدام 1000 نیروی نخبه در صنعت آب و برق با تصویب هیئت وزیران
معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو در همایش معاونان منابع انسانی شرکت‌های آب و فاضلاب سراسر کشور از تصویب مصوبه هیئت وزیران برای جذب 1000 نخبه در صنعت آب و برق خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» “مریم کارگر نجفی” در این همایش با تاکید بر ضرورت حفظ انسجام در کارها گفت: لازم است در تمامی حوزه‌های معاونت منابع انسانی شرکت‌های آبفای سراسر کشور، انسجام لازم و هدفمندبودن فعالیت‌ها در اولویت قرار گیرد.
کارگر نجفی با بیان اینکه وظیفه ما در وزارت نیرو انجام کار حاکمیتی، تسهیل‌گری، سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت است، گفت: باید توجه داشته باشیم که هیچ یک از فعالیت‌های وزارت نیرو مغایرتی با این وظایف نداشته باشد.
وی با تاکید بر ضرورت همخوانی تحقیقات با نیازهای روز صنعت گفت: زمانی در توسعه زیرساخت‌ها موفق هستیم که پژوهش، تحقیق و فناوری به تمامی حوزه‌های فعالیت‌ ما مرتبط شده و با تشخیص نیازهای روز، مسایل آنها را برطرف کند.
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که “منظور از اقتصاد دانش‌بنیان یعنی نگاه علمی و فناورانه به تولید در همه حوزه‌ها” اظهار کرد: با توجه به این‌که در حال حاضر فرصت‌های قانونی، آیین‌نامه‌ای و مالی خوبی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان فراهم است، از این ظرفیت‌ها استفاده مطلوب داشت.
معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو با اشاره به اینکه در مقوله آموزش، وزارت نیرو و شرکت‌های زیرمجموعه آن از وضعیت مناسبی برخوردارند، گفت: در این حوزه ظرفیت‌های خوبی در داخل و خارج از وزارت نیرو فراهم شده است و در سامانه آموزش وزارت نیرو بسیاری از مراکز آموزشی فعالند و خدمات خوبی به وزارت نیرو و شرکت‌های زیرمجموعه ارائه می‌دهند؛ البته نکته‌ای که نباید از نظر دور داشت، توجه بیشتر به کیفیت آموزش، اثربخشی آن و نیز آموزش مدیران است؛ باید به سمتی برویم که همکاران برای احراز پست‌های مدیریتی الزام داشته باشند دوره‌های آموزشی مورد نیاز را بگذرانند.
کارگر نجفی با اشاره به اهمیت بسیار زیاد موضوع بهره‌وری برای دولت گفت: لزوم رعایت بهره‌وری که در قانون هم آمده و تکالیف سنگینی در این موضوع وضع شده است، باید به صورت ویژه از سوی وزارت نیرو و شرکت‌های زیرمجموعه دنبال شود.
وی افزود: گرچه وزارت نیرو لوح برتر جشنواره شهید رجایی را در موضوع بهره‌وری دریافت کرده و حوزه‌هایی از جمله روابط‌عمومی، منابع انسانی و حراست چنین عناوینی کسب کرده‌اند، اما باید در نظر داشته باشیم که ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بیشتری داریم که باید از آنها به درستی استفاده کنیم.
کارگر نجفی با تاکید بر رعایت اصل شفافیت گفت: الزام دولت به پنجره واحد خدمات هوشمند راهی به سوی این شفافیت است که وزارت نیرو رتبه برتر را در این زمینه هم کسب کرده است. ارائه خدمات وزارت نیرو در این درگاه تا پایان خرداد 1402 باید به 100 درصد برسد.
وی در خاتمه بر همکاری شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو در تکمیل سامانه مدیریت کارکنان صنعت آب و برق(HRS) و توجه به امنیت سایبری تاکید کرد.

هنر منابع انسانی، دریافت نتایج عالی از ظرفیت‌های کنونی آن است
در ادامه، حمیدرضا تشیعی معاون منابع انسانی و پشتیبانی شرکت مهندسی آبفای کشور در بخش دیگری از همایش ملی معاونان منابع انسانی شرکت‌های آب و فاضلاب سراسر کشور با تاکید بر نقش معاونت‌های منابع انسانی در ظرفیت‌سازی برای شرکت‌های آب و فاضلاب گفت: تمام تلاش و هنر ما این است که از ظرفیت‌های کنونی منابع انسانی، به نتایج عالی در ارائه خدمات زیرساختی آب و فاضلاب دست یابیم.
تشیعی افزود: شرکت‌های آب و فاضلاب به  عنوان ارائه‌دهنده خدمات زیرساختی نقش بسیار مهمی در حیات اقتصادی و اجتماعی کشور دارند؛ با این نگاه می‌توان به اهمیت جایگاه و رسالت حوزه‌های منابع انسانی این شرکت‌ها نیز بهتر پی برد.
به گفته تشیعی زیرساختهای حیاتی از جمله آب و برق، ایمنی، مخابرات، سوخت و غیره به این معناست که مردم توان دانشی، ابزاری و فرهنگی زندگی بدون آن خدمات را ندارند و ضروری است به صورت شبانه‌روزی و در تمام روزهای هفته به صورت مستمر ارائه شوند.
او با بیان این‌که ارائه خدمات ایمن، باکیفیت و مداوم در شهرها و روستاهای کشور در تمامی شرایط عادی، اضطراری و بحرانی جزو خدمات ماموریتی شرکت‌های آب و فاضلاب است گفت:  خوشبختانه کشور ما در حوزه زیرساختهای حیاتی پیشرفت کرده است و شرکت‌های آب و فاضلاب سراسر کشور باید توجه کنند که جایگاه خود را در ارائه خدمات حیاتی زیرساختی کشور حفظ کنند.
تشیعی افزود: توسعه صلاحیت حرفه‌ای از ضرویات شرکت‌های آب و فاضلاب است که خوشبختانه وزارت نیرو در این زمینه ورود کرده و اقدامات موثری انجام داده است.