ساخت پتروپالایشگاه‌ها ابزار دفاعی برای مبارزه با تحریم است
ساخت پتروپالایشگاه‌ها ابزار دفاعی برای مبارزه با تحریم است
عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ساخت پتروپالایشگاه‌ها را ابزار دفاعی برای مبارزه با تحریم‌ها دانست و گفت: پالایشگاه‌سازی سبب توسعه صنایع پایین‌دستی و تولید محصولات پتروشیمی می‌شود.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»حسین حسین‌زاده ، ضمن تأکید بر ضرورت ایجاد پتروپالایشگاه‌ها اظهار کرد: با راه‌اندازی پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه‌ها می‌توان جوانان بسیاری را به‌طور مستقیم و غیرمستقیم مشغول به‌کار کرد، همچنین این صنایع برای کشور درآمدزایی و ارزآوری بسیار به همراه دارند.

وی افزود: بر اساس این قانون، نقدینگی‌های درون جامعه جذب و از آن برای توسعه پالایشگاه‌ها و گسترش فعالیت بخش تولیدی استفاده می‌شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه ساخت پالایشگاه و پتروپالایشگاه ابزار دفاعی بسیار خوبی برای مبارزه با تحریم است، تصریح کرد: پالایشگاه‌سازی سبب توسعه صنایع پایین‌دستی و تولید محصولات پتروشیمی می‌شود و به تقویت منابع ارزی کمک می‌کند.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه احداث پروژه‌های نفت و گاز به‌ویژه پتروپالایشگاه‌ها سودآورند و برگشت سرمایه خوبی دارند، گفت: احداث پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه‌ها، جلوگیری از فروش نفت خام، تبدیل آن به فرآورده‌های با ارزش، ایجاد ارزش اقتصادی برای کشور، اشتغال، بی‌اثر کردن تحریم‌ها، افزایش درآمد ارزی، رسیدن به تنوع مشتری و… را در پی خواهد داشت.