عرضه نامناسب مواد پتروشیمی در بورس/تولیدکنندگان کفش آسیب دیده اند
عرضه نامناسب مواد پتروشیمی در بورس/تولیدکنندگان کفش آسیب دیده اند
مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت گفت: تولیدکنندگان کفش از عرضه نامناسب مواد پتروشیمی در بورس و رعایت نکردن کف عرضه و البته عرضه کم به شدت دچار آسیب شده اند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»محسن گرجی در یک گفت و گوی رادیویی با بیان اینکه صنعت کفش ایران یک صنعت پر اشتغال و کارآفرین است، اظهار کرد: تولیدکنندگان کفش از عرضه نامناسب مواد پتروشیمی در بورس و رعایت نکردن کف عرضه و رقابت‌هایی که در این حوزه به واسطه عرضه کم اتفاق می‌افتد به شدت دچار آسیب می‌شوند.

مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت افزود: تأمین کنندگان مواد پتروشیمی چه در حوزه صنعت کفش و چه در سایر حوزه‌ها باید طوری مدیریت کنند که رقابت‌ها در بورس از یک عددی بالاتر نرود.

وی گفت: برای مثال وقتی بالای ۳۰ درصد رقابت در حوزه پی وی سی در بورس اتفاق می‌افتد این نشان از یک التهاب و نابسامانی است که هم صنعتگر را از نظر سرمایه در گردش و سایر موارد با مشکل رو به رو می‌کند و هم اینکه رقم مورد رقابت در نهایت از مصرف کننده نهایی اخذ می‌شود.

مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت با بیان اینکه پی وی سی تولید داخل کفاف بازار را می‌دهد، افزود: رقابت زمانی اتفاق می‌افتد کف عرضه مورد تعهد بورس از سوی پتروشیمی‌ها رعایت نمی‌شود.

روسیه بازار بسیار خوبی برای کفش و چرم ایران است

گرجی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری نمایشگاه کفش و چرم در روسیه خبر داد و اظهار کرد: این نمایشگاه از یکم تا چهارم اسفند ماه سال جاری در نمایشگاه بین المللی مسکو برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه روسیه بازار بسیار خوبی برای کفش و چرم ایران است، اظهار امیدواری کرد که صنعتگران و تولید کنندگان کفش در داخل بتوانند سهمی از این بازار را به خود اختصاص دهند.

مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت یادآور شد: عرضه مستمر و قیمت کنترل شده مواد اولیه از مهمترین پایه‌های صادرات به خصوص در حوزه کفش است از این رو می‌طلبد تأمین کنندگان مواد اولیه پتروشیمی در داخل همکاری لازم را با تولیدکنندگان حوزه کفش در کشور داشته باشند.