مخالفت سرمایه‌گذاران شیل با افزایش حفاری آمریکایی نیست
مخالفت سرمایه‌گذاران شیل با افزایش حفاری آمریکایی نیست
دیپلمات انرژی ارشد آمریکایی در یک مصاحبه، امتناع سرمایه‌گذاران شیل آمریکا برای افزایش حفاری را غیرآمریکایی توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»آموس هوچ اشتاین در مصاحبه با روزنامه فایننشیال تایمز گفت: تصور می‌کنم هنگامی که سود تولیدکنندگان در بالاترین رکورد همه زمانهاست، این ایده که تامین کنندگان مالی به شرکتهای حفاری در آمریکا می‌گویند تولید را افزایش ندهند و سهام را بازخرید کرده و سود نقدی را افزایش دهند، آزاردهنده است. نه تنها این رفتار، آمریکایی نیست بلکه برای مردم آمریکا، غیرمنصفانه است.

هوچ اشتاین همچنین از تصمیم اخیر شرکت اکسون موبیل برای بازخرید سهام، انتقاد کرد و گفت: شما می‌خواهید سود نقدی پرداخت کنید، سود نقدی پرداخت کنید. می‌خواهید به سهامداران پول دهید، پول دهید. می‌خواهید پاداش بدهید، این کار را هم انجام دهید. می‌توانید همه این کارها را انجام دهید و در کنار آن، سرمایه گذاری بیشتری داشته باشید. ما از شما می‌خواهیم تولید را افزایش دهید و از این فرصت استفاده کنید.

اکسون هفته گذشته بازخرید سهام را اعلام کرد و حقوق پایه سالانه مدیران ارشد و مدیران دیگر را برای سال آینده افزایش داد. این شرکت به جای سرمایه گذاری در تولید جدید، پول نقدی بیشتری به سهامدارانش می‌دهد. اکسون موبیل امسال ۳۰ میلیارد دلار برای بازخرید سهام و پرداخت سود نقدی اختصاص داده اما هزینه سرمایه سالانه خود را که بین ۲۰ تا ۲۵ میلیارد دلار است را تا سال ۲۰۲۷ بدون تغییر نگه داشته است.

سود بالایی که صنعت نفت امسال داشته است، توجه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را جلب کرده و بایدن این صنعت را متهم کرده است از جنگ سودجویی می کنند. رئیس جمهور آمریکا گفته است اکسون از خدا هم بیشتر درآمد دارد.

بایدن مکررا از شرکتهای نفت و گاز آمریکایی خواسته است از سود بی‌سابقه خود برای افزایش تولید و کاهش قیمت سوخت برای آمریکایی‌ها استفاده کنند.

بر اساس گزارش رویترز، اظهارات هوچ اشتاین پس از فعال شدن مکانیزم سقف قیمت گروه هفت برای نفت روسیه که از طریق دریا حمل می‌شود، مطرح شده است. هدف از این مکانیزم، محدود کردن درآمد زمان جنگ مسکو است اما روسیه اعلام کرده است حتی اگر مجبور شود تولیدش را کاهش دهد، این مکانیزم را قبول نمی‌کند.