خودکفایی صد درصدی آبفای مشهد در حوزه خدمات فنی، مهندسی و تجهیزات حوزه آب
خودکفایی صد درصدی آبفای مشهد در حوزه خدمات فنی، مهندسی و تجهیزات حوزه آب
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: صنعت آب و فاضلاب، صنعت مهم و بسیار پیچیده‌ای است، ما در گذشته وابستگی تقریبا صد درصدی به خارج از کشور داشتیم که به لطف خدا و اعتماد و اتکا به توان داخلی، هم‌اکنون در حوزه خدمات فنی و مهندسی و هم در بحث تجهیزات مورد نیاز در حوزه آب به خودکفایی رسیده‌ایم و حتی صدور خدمات فنی و مهندسی به خارج از کشور را در دستور کار داریم.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  “حسین اسماعیلیان” در جریان بازدید از غرفه شرکت آب و فاضلاب که در نمایشگاه بین المللی مشهد همزمان با هفته پژوهش برپا شد، با اعلام این مطلب، تصریح کرد: در حوزه فاضلاب ما به پیشرفت‌های بسیار خوبی دست یافته‌ایم و در بسیاری از موارد خودکفا شده و در حال انجام خدمت هستیم.
وی افزود: این موفقیت مرهون ارج نهادن به توان تولید داخل، شرکت‌های دانش بنیان و محققان بومی است که در موضوعات مختلف آب و فاضلاب ورود کرده و در حال پژوهش هستند.
اسماعیلیان ادامه داد: در حال حاضر در شرکت آب و فاضلاب مشهد پژوهشگران و شرکت‌های دانش بنیان بسیار متبحری مشغول پژوهش و فعالیت هستند و کارهای بسیار ارزشمندی در سال‌های اخیر در حوزه سیستم‌های سخت افزاری، نرم افزاری، سیستم‌های تله متری و اسکادا انجام شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد این شرکت را جزو شرکت‌های پیش‌رو در بین شرکت‌های آب و فاضلاب کشور در زمینه پژوهش و فناوری دانست و بیان کرد: این موضوع علاوه بر اینکه ما را از واردات تجهیزات مورد نیاز از خارج از کشور بی‌نیاز کرده موجب افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها در حوزه بهره‌برداری آب و فاضلاب شده است.
اسماعیلیان با اعلام اینکه شرکت آبفای مشهد پذیرای محققان و پژوهشگران است و از طرح‌های پژوهشی که خصوصا جنبه دانش بنیانی داشته باشد استقبال می‌کند، خاطرنشان کرد: یکی از محورهای بسیار مهم تحقیقاتی در حوزه مدیریت مصرف و بویژه در حوزه ساخت تجهیزات کاهنده مصرف است که نیازمند انجام طرح‌های پژوهشی در این حوزه هستیم.