دهن کجی روسیه به تحریم غرب| مسکو نفت خود را گرانتر از 60 دلار می فروشد
دهن کجی روسیه به تحریم غرب| مسکو نفت خود را گرانتر از 60 دلار می فروشد
در حالی که کشورهای اتحادیه اروپا،‌کشورها عضو جی 7 و استرالیا توافق کرده بودند که هر کسی نفت روسیه را بیشتر از 60 دلار بخرد تحریم می شود اما روسیه نفت خود را 7 دلار گرانتر از این قیمت می فروشد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از بلومبرگ، روسیه نفت خود را به قیمت بیش از 60 دلار در هر بشکه می فروشد و در این میان برخی معتقدند که این کشور از تانکرهای نفتی و بیمه کشور خودش به این منظور استفاده می کندکه توانسته نفت را گرانتر بفروشد.

این گزارش می نویسد که قیمت فروش نفت روسیه برای تحویل درماه ژانویه 67.11 دلار بوده و برخی پالایشگاه های مستقل نفت را از روسیه به این قیمت پیش خرید کرده اند.

نفت بشکه ای 60 دلار برای نفت روسیه از سوی کشورهای جی 7، کشورهای اروپایی واسترالیا در 5 دسامبر تعیین شد و آنها شرکت های غربی را که بخواهند بالاتر از این قیمت تعیین شده از روسیه نفت بخرند را تحریم می کنند و  خدماتی هم به آن شرکت ها ارائه نخواهند کرد.

برخی منابع آگاه به بلومبرگ گفته اند که روسیه چون از کشتی ها و خدمات بیمه ای خودش استفاده می کند توانسته نفت را به قیمت های گرانتراز قیمت تعیین شده بفروشد.

چین بزرگترین خریدار نفت روسیه، قراداد تعیین قیمت نفت را امضا نکرده بود.

این گزارش می نویسد که پالایشگاه های مستقل خریداران اصلی نفت روسیه هستند و به این دلیل از قیمت تعیین شده برای نفت روسیه تبعیت نمی کنند.

پیش از این روسیه بارها تاکید کرده بود به کشورهایی که از این قیمت تعیین شده برای نفت روسیه حمایت کنند، نفت نخواهد فروخت.

منبع: فارس