سیستم پایش تصویری منطقه حفاظت شده بدر و پریشان قروه راه اندازی شد
سیستم پایش تصویری منطقه حفاظت شده بدر و پریشان قروه راه اندازی شد
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان گفت: سیستم پایش تصویری هوشمند در منطقه حفاظت شده بدر و پریشان شهرستان قروه با اعتباری افزون بر ۶ میلیارد ریال نصب و راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»اقبال حمیدی، با اشاره تنوع زیستی غنی و وضعیت ویژه زیست محیطی از لحاظ پوشش گیاهی و جانوری منطقه اظهار داشت: با اجرای طرح پایش آنلاین (برخط) منطقه، شرایط برای شکارچیان و متخلفان زیست محیطی بسیار سخت خواهد بود و امیدواریم این طرح گام موثری برای حفاظت و پاسداری از تنوع زیستی غنی استان باشد.

وی افزود: امروزه فناوری های نوین حفاظتی جایگاه ویژه ای در حفاظت از عرصه های محیط زیستی دارد و به همین منظور این اداره کل اقدام به ایجاد یک سیستم پایش تصویری در منطقه تحت مدیریت محیط زیست شهرستان قروه کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان با اعلام اینکه در اجرای این طرح از دوربین گردان ۲ مگاپیکسل و با بزرگنمایی ۴۰X استفاده شده است، اضافه کرد: با استفاده از این سیستم می توان به طور آنلاین و شبانه روزی به مناطق حساس منطقه حفاظت شده دسترسی داشته و این امر کنترل مامورین یگان حفاظت پاسگاه های محیط بانی را آسان تر و دقیق تر خواهد کرد.

منطقه بدر و پریشان قروه با مساحت بیش از ۴۳ هزار هکتار در سال ۱۳۸۵ برابر مصوبه ۲۷۶ شورای عالی محیط زیست به عنوان منطقه حفاظت شده اعلام شده است.

این منطقه در جنوب شهرستان قروه واقع شده و دارای ۴۲ گونه پرنده، ۱۲ گونه پستاندار و هشت گونه خزنده است و گونه شاخص منطقه کل و بز است.

چشمه های پر آب با ارزش فرهنگی و مذهبی و امامزاده موجود در منطقه از ارزش های فرهنگی و گردشگری منطقه محسوب می گردد.

منبع: ایرنا