مصرف گاز در آلمان یک گام تا رسیدن به مرحله اضطراری
مصرف گاز در آلمان یک گام تا رسیدن به مرحله اضطراری
آلمان در حال حاضر در مرحله ۲ هشدار برای مصرف گاز قرار دارد و اگر سطح ذخایر از ۴۰ درصد پایین‌تر رود، وارد مرحله‌ اضطراری ۳ می‌شود.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از اویل پرایس، کلاوس مولر، رئیس آژانس شبکه‌ فدرال آلمان گفت خانواده‌ها و کسب‌وکارهای آلمانی باید سطح گرمایش خانه و محل کار خود را جهت صرفه‌جویی بیشتر در مصرف گاز در زمستان پیش رو پایین بیاورند. جریان گاز روسیه به اروپا همچنان متوقف است.

 مولر در یک مصاحبه تلویزیونی گفت:«مصرف‌کنندگان خانگی نباید درجه گرمایش خانه‌های خود را تا آخرین سطح بالا ببرند و باید دقت کنند لازم است کدامیک از اتاق‌های خود را گرم نگه دارند».

 وی تأکید کرد درحال‌حاضر با کمبود گاز مواجه نیستند، اما صرفه‌جویی در مصرف گاز باید جدی گرفته شود.

این آژانس ماه‌هاست از خانواده‌ها و کسب‌وکارهای آلمانی می‌خواهد 20 درصد از مصرف خود را کاهش دهند تا گاز کافی ذخیره شود و اختلال‌های به‌وجودآمده از قطع جریان گاز روسیه به حداقل برسد.

 مولر گفت آلمان در هفته منتهی به چهارم دسامبر بسیار کمتر از هدف 20 درصد گاز ذخیره کرده‌است. مصرف بخش صنعت 12 درصد و تقاضای بخش داخلی 13 درصد پایین آمده‌است، درحالی‌که کل صرفه‌جویی انرژی صنعت و خانواده‌ها در هفته‌ قبل‌از آن 21 درصد بود.

 مولر تأکید کرد اگر سطح گاز در ذخایر آلمان به کمتر از 40 درصد تا اول فوریه‌ سال آینده‌ میلادی برسد، باید اقدامات جدی مثل سهمیه‌بندی گاز درپیش گرفته شود. سطح 40 درصد یک سطح حیاتی برای ذخایر گاز محسوب می‌شود.

 آلمان در حال حاضر در مرحله 2 هشدار برای مصرف گاز قرار دارد و اگر سطح ذخایر از 40 درصد پایین‌تر رود، وارد مرحله‌ اضطراری 3 می‌شود.

منبع: تسنیم