ضرر ۵۶ میلیارد روبلی روس‌نفت از مصادره پالایشگاه توسط آلمان
ضرر ۵۶ میلیارد روبلی روس‌نفت از مصادره پالایشگاه توسط آلمان
روس‌نفت که بزرگترین تولیدکننده نفت روسیه است، اعلام کرد سود ۹ ماهه این شرکت درپی انتقال داراییهایش در آلمان که کنترل پالایشگاه نفت بزرگ روسی را به دست گرفت، کاهش پیدا کرده است.

به گزارش«نبض انرژی»روس‌نفت اعلام کرد درآمد خالص ۹ ماهه این شرکت، ۵۹۱ میلیارد روبل (۹.۴ میلیارد دلار) بوده است که ۱۵ درصد در مقایسه با رکورد ۶۹۶ میلیارد روبل در مدت مشابه سال ۲۰۲۱، کاهش نشان می‌دهد.

آلمان در سپتامبر، به دنبال جنگ روسیه در اوکراین، کنترل پالایشگاه نفت شودت که ۹۰ درصد از سوخت برلین را تامین می کرد و  روس‌نفت سهامدار اصلی آن بود را به دست گرفت.

روس‌نفت اعلام کرد انتقال داراییهای این شرکت در آلمان به مدیریت آژانس شبکه فدرال، تاثیر منفی اصلی بر درآمد این شرکت گذاشت و باعث ۵۶ میلیارد روبل ضرر شد. انتقال این داراییها همچنین باعث کاهش ۷۶ میلیارد روبل سرمایه در گردش شد.

ایگور سچین، مدیرعامل روس‌نفت در بیانیه ای اعلام کرد که این شرکت موفق شده است کانالهای توزیع خود را بهینه کند و عرضه نفت به آسیا، حدود یک سوم رشد کرده و افت عرضه به خریداران اروپایی را به طور کامل جبران کرده است. این شرکت با موانع بیشتری از مکانیزم سقف قیمت غربی برای نفت روسیه روبروست.

روس‌نفت اعلام کرد درآمدش بدون احتساب بهره، مالیات، استهلاک و افت ارزش ارز، در فاصله ژانویه تا سپتامبر، به میزان ۲۱.۸ درصد رشد کرد و به رکورد ۲.۰۱ تریلیون دلار رسید.

بر اساس گزارش رویترز، تولید هیدروکربن روس‌نفت در ۹ ماه نخست سال ۲۰۲۲، به معادل ۴.۹۷ میلیون بشکه نفت رسید که بر مبنای سال به سال ۲.۲ درصد افزایش داشت.

منبع: ایسنا