وضعیت سوخت در مجارستان بحرانی شد
وضعیت سوخت در مجارستان بحرانی شد
شرکت نفت و گاز مول MOL اعلام کرد که وضعیت عرضه سوخت در مجارستان "بحرانی" است و صف‌های طولانی خودرو در جایگاه‌های سوخت این کشور به‌دلیل افزایش شدید تقاضا شکل گرفته است.

به گزارش«نبض انرژی»به نقل از راشاتودی، شرکت نفت و گاز مول MOL روز سه‌شنبه اعلام کرد که وضعیت عرضه سوخت در مجارستان “بحرانی” است و صف‌های طولانی خودرو در جایگاه‌های سوخت این کشور به‌دلیل افزایش شدید تقاضا شکل گرفته است.

گیورگی باچا، مدیرعامل شرکت مول در بیانیه‌ای که از طریق ای‌میل منتشر شد، تأکید کرد که “هجوم مردم برای خرید باعث کمبود شده است” و تنها راه‌حل ایجاد شرایط برای افزایش واردات است.

شرکت MOL روز دوشنبه در گزارشی از کمبود سوخت در کل شبکه پمپ‌بنزین‌های خود خبر داد و این گزارش پس از آن منتشر شد که بسیاری از مردم در آخر هفته شروع به ذخیره‌سازی سوخت کردند.

این شرکت گفت که کمبود سوخت در درجه اول به‌دلیل واردات ناکافی و توقف فعالیت پالایشگاه بزرگ این کشور به‌دلیل تعمیر و نگهداری است.

شرکت مول اضافه کرد که تلاش می‌کند سوخت بیشتری را از کارخانه فرآوری خود در اسلواکی تحویل دهد اما “با محدودیت‌های ظرفیت لجستیکی خود مواجه است.”

پیش از این یک سازمان غیردولتی به‌نام “انجمن جایگاه‌های بنزین مستقل” گزارش داده بود که MOL به‌دلیل مشکلات عرضه، برای سومین هفته متوالی بنزین یا گازوئیل را به برخی از جایگاه‌های سوخت عرضه نکرده است.

روز سه‌شنبه، باچا در یک گفتگوی رادیویی تأیید کرد که “ظرفیت کل MOL برای پاسخگویی به نیازهای بازار مجارستان کافی نیست” و افزود که حدود 30 درصد سوخت بیشتری باید وارد شود.

این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که اتحادیه اروپا ممنوعیت نفت خام دریایی روسیه را همراه با سقف قیمت 60دلاری اعمال کرده است.

مجارستان که به‌شدت به تأمین انرژی از روسیه وابسته است، از طرح سقف قیمت معاف شده است. این کشور مخالف سرسخت تحریم‌های غرب است و بارها از ابتکار اتحادیه اروپا انتقاد کرده و گفته است که “زمان آن رسیده است” تا بروکسل متوجه شود که اقداماتی مانند این “بیشترین آسیب را به اقتصاد اروپا می‌زند”.

منبع: تسنیم