افزایش ۱۰ درصدی حجم گاز انتقالی به مناطق غربی و شمالی کشور
افزایش ۱۰ درصدی حجم گاز انتقالی به مناطق غربی و شمالی کشور
حجم گاز انتقالی از منطقه ۸ عملیات انتقال گاز در آبان‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، با افزایش حدود ۱۰ درصدی، به ۳ میلیارد و ۲۱۵ میلیون مترمکعب رسید.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»به نقل از شرکت ملی گاز ایران، فیروز خدایی، مدیر منطقه ۸ انتقال گاز با اعلام این خبر گفت: با آغاز سرما و برودت هوا در آبان‌ماه ۱۴۰۱ از مجموع گاز انتقالی در بازه زمانی یادشده، ۲ میلیارد و ۱۶۳ میلیون مترمکعب گاز به شرکت‌های گاز استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، گیلان، زنجان و کردستان برای مصارف منتقل شده است.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده از سوی شرکت انتقال گاز ایران و تلاش شبانه‌روزی همکاران منطقه ۸، تأسیسات و مراکز بهره‌برداری خطوط لوله این منطقه با ضریب اطمینان بالا عملیاتی است و با هماهنگی دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران، پایداری انتقال گاز در سرشاخه‌های مصرف همچنان برقرار است.

مدیر منطقه ۸ عملیات انتقال گاز تصریح کرد: طبق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، هوای اغلب شهرهای زیر پوشش این منطقه به زیر صفر کاهش یافته و به‌طور طبیعی مصرف گاز طبیعی نیز همچنان سیر صعودی خواهد داشت که امیدواریم هموطنان با مصرف بهینه این انرژی پاک، ما را در تداوم انتقال گاز به مبادی مصرف یاری کنند.