واحد شماره ۴ نیروگاه کارون ۳ به شبکه سراسری پیوست
واحد شماره ۴ نیروگاه کارون ۳ به شبکه سراسری پیوست
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید و بهره‌برداری سد و نیروگاه کارون ۳ از اتصال موفقیت‌آمیز واحد شماره ۴ این نیروگاه پس از تعمیرات سالیانه به شبکه سراسری خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»سید حمید صالحی از اتصال موفقیت‌آمیز واحد شماره ۴ این نیروگاه پس از تعمیرات سالیانه به شبکه سراسری خبر داد و اظهار کرد: به منظور اطمینان از کارکرد مناسب سیستم و تجهیزات نیروگاه برای تولید برق پایدار برنامه‌های مختلفی در راستای کاهش هزینه و افزایش قابلیت اطمینان نیروگاه سد کارون سه اجرا و کارهای مهمی بر روی تجهیزات ژنراتور، توربین، گاورنر، شیر پروانه‌ای و سایر تجهیزات توسط بخش‌های مختلف کاری انجام شد.

به گزارش نبض انرژی به نقل از شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، وی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای بخش مکانیک گفت: کارهای مهمی از قبیل انجام کلیه تست‌های غیر مخرب بر روی رانر و دیسک شیر پروانه‌ای، دمونتاژ و سرویس رادیاتورهای ژنراتور، رفع نشتی روغن از ویکت گیت‌ها، المنت پمپ‌های روغن سامپ شیر پروانه‌ای و … انجام شد.

مدیرعامل سد و نیروگاه کارون ۳ بیان کرد: در بخش ابزار دقیق نیز بر روی پنل‌های کنترل محلی دریچه‌ها، پنل‌های سیستم‌های حفاظت، سیستم کنترلی تجهیزات اصلی و جانبی کالیبراسیون تجهیزات، اقدامات اساسی صورت گرفت. همچنین در بخش الکتریک علاوه بر تست‌های الکتریکال ژنراتور، ترمیم نقاط معیوب سیم پیچ ژنراتور و شست و شوی مقره خط ۲ تیک آف یارد نیز به انجام رسید.

صالحی اظهار کرد: هدف از این تعمیرات، علاوه بر برطرف کردن نواقص واحدها، به منظور اقدامات پیشگیرانه و بالا بردن ضریب اطمینان تولید در پیک شبکه مصرف در تابستان سال آینده است.