تولید گاز در پارس جنوبی شتاب گرفت/ ضرورت مصرف بهینه در بخش خانگی
تولید گاز در پارس جنوبی شتاب گرفت/ ضرورت مصرف بهینه در بخش خانگی
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد که با ورود سامانه برودتی به کشور و کاهش دما و به تبع آن افزایش مصرف در بخش خانگی و تجاری، پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی با همه ظرفیت و توان رسالت تولید حداکثری گاز را در دستور کار قرار داده‌اند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»احمد باهوش در این باره گفت: کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی با همه توان و تجهیزات برای تولید گاز مورد نیاز کشور در آماده‌باش کامل هستند و با برنامه‌ریزی دقیق و منظم برای چرخش اقتصاد، آسایش و رفاه مردم حرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت راهبردی مجتمع گاز پارس جنوبی در مسیر توسعه ایران افزود: این مجموعه اکنون با تولید روزانه بیش از ۵۷۰ میلیون مترمکعب گاز در پالایشگاه‌های خود به‌درستی می‌تواند افق روشنی برای اقتصاد کشور، تأمین حداکثری گاز در عبور از روزهای سرد سال و توسعه و تأثیرگذاری آن بر درخشش، عمران و آبادانی کشور باشد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون با همت و تلاش جهادی متخصصان و کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی بیش از ۱۲۳ میلیارد مترمکعب گاز به خطوط سراسری انتقال داده شده و امید داریم مردم کشور با صرفه‌جویی و کاهش مصرف گاز، با توجه به روزهای سردی که در پیش داریم، متخصصان و کارکنان شرکت ملی گاز ایران و پالایشگاه‌های پارس جنوبی را یاری رسانند تا در زمستان پیش‌رو، روزهای گرمی را برای مردم به ارمغان آوریم.

باهوش اظهار کرد: با انجام اقدام‌های شاخص و نوآور و تکیه بر دانش بومی توانسته‌ایم از آغاز امسال (یکم فروردین ۱۴۰۱) تاکنون بیش از ۱۴۳ میلیارد مترمکعب گاز از سکوها فرآورش کنیم.

وی تأکید کرد: مجتمع گاز پارس جنوبی در تحقق اقتصاد ملی و در جایگاه اقتصادی کشور در پله نخست نقش‌آفرینی می‌کند و در چارچوب اهداف راهبردی خود نقش مؤثری را در مدیریت تولید و فرآورش گاز در کشور و خاورمیانه ایفا کرده است و بر همین اساس از ابتدای سال تاکنون، توانسته ۱۶۴ میلیون بشکه میعانات گازی را در پالایشگاه‌های این مجتمع بزرگ گازی کشور تولید کند.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی و آغاز عملیات نوسازی قطعات و تجهیزات کلیدی پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: این اهداف مهم و راهبردی اکنون در دستور کار مستقیم مدیران ارشد وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران و مجتمع قرار گرفته و باید با تلاش و جدیت موارد مهم در این حوزه را برطرف کنیم.

باهوش به تولید گوگرد مرغوب و دانه‌بندی‌شده در پالایشگاه‌های مجتمع اشاره و تصریح کرد: با همت و تلاش متخصصان و کارکنان  از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۳۳ هزار تن گوگرد دانه‌بندی‌شده در مجتمع پارس جنوبی تولید شده است.