دور زدن تحریم‌های نفتی با ایجاد پالایشگاه‌های فراسرزمینی محقق می‌شود
دور زدن تحریم‌های نفتی با ایجاد پالایشگاه‌های فراسرزمینی محقق می‌شود
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه دسترسی راحت‌تر به مشتری بدون مانع از مزایای راه‌اندازی پالایشگاه‌های فراسرزمینی است، گفت: از پالایشگاه‌های فراسرزمینی باید به‌عنوان سیاستی در خنثی‌سازی تحریم‌ها استقبال کرد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»پرویز محمدنژاد، درباره تأثیر راه‌اندازی پالایشگاه‌های فراسرزمینی بر گسترش روابط بین‌المللی ایران در حوزه انرژی اظهار کرد: بی‌شک یکی از دلایل اصلی ما برای حرکت به سمت امضای قرارداد پالایشگاه‌های فراسرزمینی، گسترش روابط بین‌المللی ایران در حوزه انرژی است زیرا از این طریق به درآمد ارزی خوبی دست خواهیم یافت.

وی افزود: صادرات فرآورده‌های نفتی و گازی منبع درآمدی مطلوبی برای کشور است و فراهم کردن این زمینه در کشورهای دیگر توسط ما می‌تواند منبع درآمد ثابتی از محل منابع نفتی برای ما فراهم کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: البته هنوز در موضوع پالایشگاه فراسرزمینی ابتدای راه هستیم و وزارت نفت تجربه‌های بیشتری در این زمینه کسب خواهد کرد و این مسئله به گسترش این قراردادها منجر خواهد شد، به این جهت که پالایشگاه‌ها درآمد ارزی بسیار بالایی دارند، مجلس نیز این مسئله را دنبال خواهیم کرد تا  این نوع قراردادها گسترش یابد.

محمدنژاد گفت: دسترسی راحت‌تر به مشتری یکی از مزایای راه‌اندازی پالایشگاه‌های فراسرزمینی است. در مجموع دسترسی راحت‌تر و بدون دردسر به مشتریانی که از گذشته داشتیم و مشتریان تازه از مزایای این پالایشگاه‌هاست.

وی با بیان اینکه کشورهایی همچون ونزوئلا پالایشگاه‌های فراوانی دارند که نیازمند دانش و فناوری صنایع نفتی ما هستند، گفت: پالایشگاه‌های فراسرزمینی درآمدی ثابت برای ما ایجاد می‌کند و این درآمدها می‌تواند افزایش یابد.