سهم ۹۵ درصدی تولید داخل در تجهیزات تأسیسات تقویت فشار گاز آرادان
سهم ۹۵ درصدی تولید داخل در تجهیزات تأسیسات تقویت فشار گاز آرادان
​مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با حضور در محل احداث تأسیسات تقویت فشار گاز آرادان در استان سمنان از روند پیشرفت این پروژه که روی خط لوله گاز شمال - شمال شرق در حال ساخت است، بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» رضا نوشادی در این بازدید درباره اهمیت این تأسیسات گفت: این پروژه جزو پروژه‌های اولویت‌دار وزارت نفت است که با توجه به ضرورت تقویت خطوط شمال و شمال شرق با نگاه ویژه‌ای پیش می‌رود تا در موعد مقرر راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه رکورد بی‌سابقه ماهانه بالای هشت درصد پیشرفت در این پروژه ثبت شده است، افزود: در پروژه آرادان، تغییرات فنی با اتکا به روش‌های جدید در الگوی تأسیسات به‌منظور بهینه‌سازی اعمال شده که سبب کاهش هزینه‌ها و افزایش سطح ایمنی و سرعت اجرای پروژه شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران همچنین با بیان اینکه این تأسیسات سه توربوکمپرسور دارد و از آرایش ۱+۲ بهره می‌برد، تصریح کرد: توان کل تأسیسات برابر با ۷۵ مگاوات است و امکان انتقال ۶۰ میلیون مترمکعب گاز را در روز فراهم می‌کند.

نوشادی یادآور شد: ۹۵ درصد کالای پروژه آرادان از جمله سیستم‌های کنترل، برق و شیرآلات از سوی شرکت‌های داخلی ساخته شده و ۸۲ درصد پیشرفت پروژه است که فشار ورودی گاز در این تأسیسات از ۷۷۰  به ۱۰۵۰ پوند بر اینچ مربع (PSI) می‌رسد.