لایروبی بیش از ۱۰ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های استان سمنان
لایروبی بیش از ۱۰ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های استان سمنان
مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۰ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های استان سمنان لایروبی شده است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  “مرتضی صفایی” اظهار داشت: لایروبی طول 1000 متر از رودخانه گلرودبار سمنان هم‌اکنون در حال انجام است.
وی با اشاره به انجام لایروبی سایر رودخانه‌های استان سمنان گفت: لایروبی رودخانه سفید رود مهدیشهر نیز تاکنون در طول 4500 متر انجام شده است.
مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه‌ای سمنان افزود: میزان لایروبی انجام شده رودخانه داستان در شاهرود 3500 متر، در حبله رود گرمسار به میزان یکهزار متر و در یخاب دامغان به طول ۵۰۰ متر انجام شده است.
صفایی اضافه کرد: در استان سمنان علی رغم محدودیت شدید اعتبارات استانی و عدم کفایت اعتبارات ملی از سال ۹۸ تا کنون در ۲۴ رودخانه و مسیل بیش از ۴۵ کیلومتر عملیات لایروبی و بازگشایی توسط شرکت آب منطقه سمنان انجام شده است.
وی افزود: این شرکت انعقاد قرارداد لایروبی در سه رودخانه دیگر را به طول ۸ کیلومتر تا پایان سال در دستور کار دارد.
مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه‌ای سمنان تصریح کرد: لایروبی این سه رودخانه با ارزش بیش از ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی در اختیار انجام می‌شود.