تحریم روسیه قیمت نفت را افزایش داد
تحریم روسیه قیمت نفت را افزایش داد
قیمت‌های نفت در پی اجرای تحریم‌ها علیه صادرات محموله‌های دریایی نفت خام روسیه افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»به گزارش خبرگزاری رویترز، اجرای تحریم‌ها علیه محموله‌های دریایی نفت خام روسیه و در نتیجه پایین آمدن نگرانی‌ها درباره مازاد عرضه نفت به بازار، همچنین کاهش محدودیت‌های مربوط به ویروس کرونا در چین و به‌دنبال آن بهبود چشم‌انداز تقاضا سبب شد قیمت‌های نفت روز سه‌شنبه (۱۵ آذرماه) افزایش یابد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز سه‌شنبه تا ساعت ۷ و ۳۳ دقیقه به وقت گرینویچ با ۸۵ سنت افزایش به ۸۳ دلار و ۵۳ سنت به ازای هر بشکه رسید.

نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز با ۶۸ سنت افزایش با قیمت ۷۷ دلار و ۶۲ سنت به ازای هر بشکه معامله شد.

انتشار داده‌های بخش خدمات آمریکا و افزایش نگرانی‌ها درباره تداوم سیاست انقباضی بانک مرکزی این کشور سبب شد قیمت معامله‌های آتی نفت در روز دوشنبه (۱۴ آذرماه) بیشترین کاهش روزانه را در دو هفته اخیر تجربه کند.

بر اساس این گزارش، گروهی متشکل از هفت کشور ثروتمند جهان موسوم به گروه هفت، سقف قیمتی ۶۰ دلار را برای هر بشکه نفت خام روسیه تعیین کرد تا توان مالی این کشور را برای تأمین بودجه تنشهای مسکو و کی‌یف محدود کند، اما روسیه اعلام کرده است حتی اگر مجبور به کاهش تولید شود از این اقدام پیروی نمی‌کند.

سقف قیمتی که قرار است از سوی کشورهای عضو گروه هفت، اتحادیه اروپا و استرالیا اعمال شود افزون بر تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه واردات نفت خام دریابرد روسیه و اقدام‌های مشابه آمریکا، کانادا، ژاپن و بریتانیا علیه این کشور خواهد بود.

افزون بر این، در چین شهرهای بیشتری محدودیت‌های مربوط به بیماری کرونا را کاهش می‌دهند که این اقدام ‌سبب افزایش خوش‌بینی‌ها درباره رشد تقاضا در بزرگ‌ترین واردکننده نفت جهان شده است.

اقدام‌های سختگیرانه چین در سال جاری میلادی به‌منظور مهار شیوع ویروس کرونا کسب‌وکارها و صنایع این کشور یعنی دومین اقتصاد بزرگ جهان را تحت‌ تأثیر قرار داده است.