محدودیتی در مصرف گاز پتروشیمی اعمال نشده است
محدودیتی در مصرف گاز پتروشیمی اعمال نشده است
هرساله با فرارسیدن فصل سرما واحد‌های پتروشیمی با محدودیت سوخت مواجه می‌شوند، بنابراین تا به امروز خبری مبنی بر قطع و یا اعمال محدودیت تحویل گاز به پتروشیمی‌ها اعلام نشده است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  طی سال‌های اخیر ناترازی تولید و مصرف باعث شده که کشور در برخی از اوقات با کمبود سوخت انرژی مواجه شود در حالیکه این عدم مدیریت می‌بایست از سوی مسئولان مورد توجه قرار می‌گرفت تا دچار چالش نشویم.

براساس این گزارش هرساله با فراررسیدن اوج سرما متاسفانه مصرف انرژی در بخش خانگی افزایش پیدا می‌کند و این ناترازی باعث می‌شود که تولید و مصرف در یک سبد قرار نگیرند. دولت نیز ناچار است که برای ارائه خدمات به بخش خانگی سوخت برخی از واحد‌های تولیدی و صنایع را محدود کند. محدود کردن سوخت و ارائه نکردن خدمات به آن‌ها مشکلات زیادی را برای صنایع و واحد‌های تولیدی ایجاد می‌کند در حالیکه دولت می‌تواند قبل از رسیدن به این فصول سال تدبیری بیندیشد.

ناگفته نماند که هرساله محدود کردن سوخت ضرر‌های زیادی را به واحد‌های پتروشیمی و جایگاه‌های سی ان جی وارد کرده است و حتی در برخی از مواقع هزینه و ضرر‌های آن‌ها جبران نشده است؛ بنابراین یکی از دغدغه‌های پتروشیمی‌ها با فرا رسیدن فصل سرما اعمال محدودیت‌های گازی است، اما این روز‌ها خبری مبنی بر کاهش سهمیه گاز پتروشیمی‌ها به چشم نمی‌خورد. احمد مهدوی ابهری، دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران، در همین رابطه گفته که فعلا موضوعی مبنی بر قطع و یا اعمال محدودیت تحویل گاز به پتروشیمی‌ها اعلام نشده است. سال گذشته عدم‌النفع پتروشیمی‌ها از قطع گاز و یا اعمال محدودیت حدود ۶۸۰ میلیون دلار بود یعنی این میزان تولید و صادرات صورت نگرفت.